Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 942 ggr
EmmaLisaH
8/27/18, 11:44 PM

Luktar mycket.

På senaste tiden så har min kaninhonas kiss börjat lukta mycket mycket mer än vanligt. Tidigare så har vi klarat oss på att stöda hos henne runt en gång i veckan (men också självklart bytt toalåda varje dag) och det har gått bra med lukten under den tiden. Nu drog jag en storstädning i buren endast två dagar sen och hela buren plus och rummet stinker av kaninkiss. Har försökt att tvätta alla tyger som har varit i kontakt med urin och alla leksaker osv. Men ändå känner vi lukten. Kan det bero på att vi har flyttat pch nu har hon toalåda i en garderob där det blir lite mer kvavt. Eller kan doften på urinet vara ett tecken på något allvarligare?

Annons:
Ninwe
8/28/18, 9:39 AM
#1

Hur gammal är hon? Det kan inte vara så att hon är brunstig och att hon därför luktar mer? Jag har aldrig haft just hona inomhus och utomhus märker jag ingen skillnad på lukten. Men det känns inte orimligt att kaniner, precis som många andra djur, kan lukta mer under brunst. Annars låter det rimligt att det har med luftgenomströmningen att göra. Prova att placera toaletten på ett annat ställe med bättre ventilation några dagar. Blir det bättre av det så vet du ju vad problemet är. Lycka till!

Hälsningar,
Ninni :-)

Upp till toppen
Annons: