Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 688 ggr
[xx-juvelen-xx]
2018-08-26 12:03

Lär kanin hoppa

Hur lär man sin kanin på bästa sätt? Ska man bara ställa dom framför hindret och vänta så går dom någon annan stans och ska man he tillbaka dom så blir dom rädda för hindret? Haar ni några tips? är ny på detta me hoppning

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-08-26 12:35
#1

Jag undrar också :D

Morötterna
2018-08-26 18:02
#2

Om ni söker på det kommer det många bra tips?! Men hur jag lärde mina kaniner: 1. Gå genom hinderstöden 2. Gå över en bom 3. Hoppa över väldigt lågt ca. 5 cm 4. Höja lite mer och mer när dem känner sig helt säkra. 5. När kanin hoppat med full säkerhet sätter jag fram till en bana på ca 3-4 hinder. Sen höjer jag mer och fler hinder, hoppa inte för ofta då kan kaninen tröttna. Jag hoppar ca 4-5 gånger i veckan, lite för mycket men kaninerna verkar gilla det🐰💕 Lycka Till

Linn Is The New
2018-08-27 07:55
#3

Muta med pellets så kaninen måste hoppa över hindret för att nå belöningen. Putta lite på rumpan för att få kaninen att förstå att den ska framåt. 

Sen fortsätter du fast tar fram två hinder, och ger belöningen efter kaninen har hoppat båda. Då har antagligen kaninen fattat poängen och förhoppningsvis tyckt att det är kul att hoppa. För det är nämligen värdelöst att ha Kaninhoppning med en kanin som inte tycker om vad den gör, samma med hästar etc.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[xx-juvelen-xx]
2018-08-27 13:15
#4

Tack morötterna, men jag har en fråga till hur ska man kalla på dom ska man använda något ord? 💗 typ smackande eller smickande?

[xx-juvelen-xx]
2018-08-27 13:16
#5

Linn is the new, tack jag har märkt det, men dom blir arga när jag puttar på rumpan eller så går de runt i ring och dom lockas inte av godis

Upp till toppen
Annons: