Annons:
Etikettallmänt
Läst 659 ggr
Vaniljmuffin
2018-08-25 11:21

Hjälp att kaninsäkra

Tror det är för att han blivit lite tyngre (han växer fortfarande) som han inte glider lika mycket på parkett golvet och nu kan vi inte veta var han går, förut höll han sig bara på mattorna. Jag har kaninsäkrat det jag kan just nu, ställt kompostgaller för resten. Väntar på sånna kabelsamlare som ska komma nästa vecka. Vi har små dörrmattor som stigar där han kan springa och jag gjorde fler vägar idag så han kan springa mer. Dessutom håller han sig förhoppningsvis mer där han får vara om det är roligt där. Har aldrig sett en sån lycklig kanin, han gör glädjeskutt hela tiden och kastar omkull sig och rullar som han gör när han stortrivs. 😍 Men nu till min fråga, vad kan man sätta för så han inte kommer in under sängen? Jag bor i etta så kan inte stänga till för sängen tyvärr. Något tips?? :)

Annons:
Cilent
2018-08-26 00:28
#1

Vi har tagit bort benen på sängen. Inte det roligaste rent utseendemässigt men dom hade som vana att "gräva" under sängen nattetid vilket störde sömnen en aning. Det var snabbaste lösningen på problemet. I framtiden har vi pratat om att ha sänglådor eller byta till en sängram utan utrymme under.

KaninCupcake
2018-08-26 09:38
#2

Jag håller med #1, att ta bort benen är ju det snabbaste och i mina ögon det bästa sättet. Dock kanske det inte är så jättesnyggt eller inte så bekämt, så jag har lite andra idéer också. • Du kan ha lådor under sängen eller annat som tar upp platsen under. • Du kan sätta upp någon form av ram eller liknande som går från sängen ner till golvet så att man inte kan ta dig dit. • Du kan ha någon form av draperi eller tygaktigt som fungerar på samma sätt som ramen, så länge inte kaninen kommer in dit. Hoppas du hittar en lösning!

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

Vaniljmuffin
2018-08-27 13:29
#3

#1 #2 tack för tipsen! Ska se vad vi kan tänkas göra men sänglådor låter mer lockande än att skriva bort benen haha :) som tur är så verkar han än så länge ointresserad av att gå dit. Haha :)

Upp till toppen
Annons: