Annons:
Etikettallmänt
Läst 621 ggr
Linnea0001
2018-08-22 18:45

Konstigt bajs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade det här i toan idag…. resten ser vanligt ut, han hade slut på hö när jag kom hem men fick hö på direkten sen igen kan det vara därför det ser annorlunda ut?

Annons:
Vaniljmuffin
2018-08-22 19:09
#1

Jag tycker det ser ut som att det är bajset de egentligen ska äta fast det här torkat men jag är inte säker! Om det är det så får den förmodligen för mycket pellets eller godis. Min gjorde så en dag och då drog jag ner på pellets liiite granna och sen har det aldrig kommit mer! :) Men bäst om nån fler uttalar sig också då jag fortfarande är nybörjare haha :)

emmaatche
2018-08-22 19:10
#2

Kaniner kan få löst bajs av för mycket morötter/frukt etc, då brukar det komma löst bajs fler gånger under dagen. Precis som du gjorde nu så är det viktigt att man reagerar och ser till att ge kaninen mer hö så att pluttarna ser normala ut igen. Men, ibland kan det också komma löst bajs en gång på en dag och sedan normalt bajs resten av dagen, då brukar kaninen äta upp det lösa bajset för att det innehåller vitaminer. Detta fick jag höra från en veterinär för några år sedan så jag antar att det stämmer ;) även om det låter lite skumt att de skulle äta det lösa bajset.

Upp till toppen
Annons: