Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1446 ggr
Nea00
8/17/18, 10:58 AM

Hönsnät som botten?

Hej! Som rubriken lyder, kan man ha hönsnät som botten i en kaninhage? Jag börjar känna mig mer och mer orolig för kaninen i hagen, så jag ska skaffa mig något billigt nät och sätta längst kanterna i kaninhagen då våran trädgård är såpass ojämn så att  på endel ställen så "flyger" kompostgallret upp i luften. Jag tänker köpa mig ett grönt hönsnät och sätta längst kanterna då jag verkligen inte tänker ha nät i hela botten i hagen. Tror ni att det kan funka? :P

Annons:
Lona
8/17/18, 11:02 AM
#1

Jag har inte använt det till kaniner, men en del hönsnät är inte särskilt tåliga. Lite grävande eller lite gnagande så går det sönder. Jag skulle alltså satsa på ett något grövre nät.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Nea00
8/17/18, 11:18 AM
#2

#1, våra grannar har hönsnät som väggar till deras kaniner bur. Dem har inte förstört det och det är inte trasigt. Vad skulle du rekommendera som grövre nät då? :P

Linnea0001
8/17/18, 12:11 PM
#3

Hönsnät brukar funka till dom flesta burar, köper man grönt hönsnät brukar det sitta plast utanpå som gör så att det inte bits sönder så lätt. Det mesta hönsnätet är bra men det finns dåligt men det ser man när man köper det.

[Svea&Sabina]1
8/17/18, 12:34 PM
#4

Kaninen hinner knappast gräva sig ut och bita sönder nätet om du tittar till den, så du kan använda det.

Nea00
8/17/18, 12:56 PM
#5

Tack för alla svar! Haha tänkte köpa sånt där grönt hönsnät ;P

Elslind04
8/18/18, 1:14 PM
#6

Skulle inte rekommendera hönsnät som botten, eftersom rutorna är så pass små kan kaninerna inte gå i mellan rutorna och tvingas gå på de, vilket är både obekvämt och kan ge sår på fötterna.

Annons:
[Svea&Sabina]1
8/18/18, 1:24 PM
#7

#6 Jag tror att hon bara skulle ha nät längst sidorna.

Nea00
8/19/18, 9:37 AM
#8

#6, som du har läst i rubriken så skrev att jag ENDAST ska ha nät längst sidorna.

Elslind04
8/20/18, 1:56 PM
#9

Aha, missförstod då rubriken heter hönsnät i botten och du fråga först om man kan ha det i botten, aja, i sidorna funkar ju.

Nea00
8/20/18, 2:20 PM
#10

#9, orkade inte skriva en längre rubrik haha ;)

Upp till toppen
Annons: