Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1423 ggr
Tova&Lillen
8/14/18, 8:22 AM

Han kissar i sängen!!

Jag och min syster har en dvärgvädur hane på 2 år (som bor inne). Min syster brukar alltid släppa ut honom i rummet på morgonen för att han ska springa lite och hon kan mysa lite med honom. Men när han kommer upp i soffan eller sängen så att han börja kissa. Han är ej kastrerad, och vi vet inte hur vi ska lösa det för han kissar i buren på morgonen och han kissar även om man rastat honom ute innan… Vad ska vi göra? För Min lillasyster vill så gärna ha honom i sängen ibland

Annons:
CamillaS
8/14/18, 10:38 PM
#1

Prova att ha en liten toalåda i sängen tillfälligt när han är där. Sätt gärna lite kulor där i från honom och kanske lite papper som du torkat upp hans kiss med så kanske han kan tänka sig att gå på lådan istället för i sängen. Sedan när han inte är där så tar ni bort lådan. Ni kan även prova (om han tillåter det) att lyfta honom i lådan när ni tror att han börjar bli toanödig. Bajsar han i sängen också eller bara kissar? Är han annars rumsren? Man brukar väl rekommendera en kastrering för att hjälpa till med rumsrenheten, men alla kaniner blir inte rumsrena även fast dom är kastrerade.

Upp till toppen
Annons: