Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 568 ggr
Vaniljmuffin
2018-08-13 13:00

Bästa sättet att ta ut kaninen

Hej! :)

Jag håller på selträna min kanin nu och han är ca 13 veckor. Han verkar inte bry sig överhuvudtaget om selen utan skuttar runt som vanligt. Har även testat med koppel inomhus och det fungerade utmärkt.

Nästa steg är att jag vill låta honom komma ut, vi bor i lägenhet och han är frigående så han kan ju skutta och springa men jag vill att han ska få komma ut i gräset också. Vi har en stor men väldigt lugn park precis bredvid där vi bor, det är ett kvarter bort, tar ca 1 minut att gå. Nu till min fråga… Hur får jag dit Timjan (kaninen)?

Först är det ju trappor och sen ska man gå på en trottoar tills huset är slut och sedan korsa en väg så är man framme. Tror ni att jag kan bära honom hela vägen? Han är ju inte jättevan att bli buren i flera minuter så jag vet inte om det blir stressigt och jobbigt? Eller ska jag sätta honom i transportburen och bära ner den? Tacksam för tips? då detta är min första kanin! :)

Annons:
Lexie82
2018-08-13 13:09
#1

Jag skulle ta transportbur, eller bära innanför en tröja. Blev många otäcka ljud och intryck annars.

Honestyisdead
2018-08-13 14:04
#2

Hade också valt bur.

Nea00
2018-08-13 14:07
#3

Ta transportnäten, det är det säkraste. Sedan om det händer något i parken och han blir stressad kan det bli jobbigt att bära honom, då har du transportburen

Vaniljmuffin
2018-08-13 16:09
#4

Ska göra det då! :) var inne på det själv men ville höra hur ni skulle göra också :)

Upp till toppen
Annons: