Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1315 ggr
multicorocca
2018-08-10 14:34

Försäkra kanin eller inte?

Hej!

Tycker ni det är värt att försäkra kanin? Det känns som att försäkringen endast täcker stora saker, men inte exempelvis förkylning, ögonproblem osv. Eller har jag fel? Hos vilket bolag har ni försäkrat era kaniner?  Vilken rekommenderar ni? 🙂

Annons:
Ljungåsen
2018-08-10 14:51
#1

Jag har min kanin försäkrad. Jag vet inte varför du tror att försäkringen inte täcker småproblem, för det gör den. Det enda som brukar vara undantag är problem med tänderna. Kaninen har hittills inte behövt besöka veterinären, så för henne har det inte varit lönsamt att ha försäkring. Däremot så är jag glad att jag har den, ifall det skulle hända någonting. Jag vill inte att pengarna ska styra vilken vård hon får, utan bara vad som är bäst för henne. Mina marsvin är också försäkrade. För dem är det helt klart lönsamt. https://marsvin.ifokus.se/discussions/59f2e24f8e0e7420680054b4-om-forsakring-av-marsvin?discussions-1

[Svea&Sabina]1
2018-08-10 15:00
#2

Mina kaniner är försäkrade hos Agria :D

multicorocca
2018-08-10 15:01
#3

Vilken försäkringsbolag skulle du rekommendera? Agria eller Svealand? 

Läste ditt inlägg om marsvinen och det är ju helt klart värt att försäkra :)

Ljungåsen
2018-08-10 15:20
#4

#3 Jag tycker att Agria och Agriakortet är himla smidigt. Speciellt gillar jag att man då får rabatt på självrisken. Agria är lite dyrare om man inte behöver utnyttja försäkringen, men har lite bättre villkor. Både Sveland och Agria har varit bra att ha att göra med, tycker jag. Jag har försäkringar hos båda. Mina djur är alla omplaceringar, och jag byter inte bolag på ett redan försäkrat djur.

[Wijnja]
2018-08-10 15:25
#5

Jag har sveland på mina djur aldrig problem med sveland

Morötterna
2018-08-10 18:43
#6

Jag har mina 2 försäkrade, tror det är hos Svealand inte helt säker dock.

Annons:
Fridaaaa
2018-08-10 19:21
#7

Jag har en försäkrad, då han var det när jag tog över honom
Men tycker försäkringar på kanin täcker för lite, så sparar undan istället. Samt täcker inte vanligast som tex tänderna. 

Finns tyvärr bara två bolag med.
Rekommenderar sveland före agria, tycker agria enbart är struliga

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2018-08-10 19:29
#8

Vi valde att inte försäkra våra kaniner eftersom vi hade så många och man kunde inte försäkra en besättning utan bara enskilda djur så det hade blivit dyrt. Samma gällde alla djur utom hästen. Så vi la pengar i en "djurpott" så det fanns att ta av, fast det blev bara av en gång att vi for till veterinär och det var inte för en katt.

Våra djur var generellt sett friska

l'm back

Upp till toppen
Annons: