Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1423 ggr
[Svea&Sabina]1
2018-08-10 09:42

Juckar på varandra

Jag har två honor, 4 månader, som juckar på varandra hela tiden. Den ena är kal på ryggen pga påhoppandet. Jag har läst att honor gör så för att visa vem som bestämmer, men dem blir galna på varann. Vi ska bygga en inhägnad så att dem får mer plats, men det blir inte klart förns i höst. Har ni också haft honor som hållt på så här?

Annons:
Jennavalli
2018-08-10 15:14
#1

Jag har två hanar som nu ör kastrerade men när dem också var så unga så gjorde dem det hela tiden och en gång så blev det ett bråk så ena skadade sig så dem fick två olika burar 1 år senare (nu) så ör dem kastrerade och bor tillsammans igen efter ett års uppehåll då jag har vart rädd att sätta i hopp dem igen men nu ÄLSKAR de varandra tror nästan att dem är homosexuella 😅 för de sitter och pussar på varandra hela tiden såååå gulligt😍 men så du vet att det kan komma lite bråk nu när dina ör så unga men det kommer bli bättre när den blir äldre

Morötterna
2018-08-10 18:49
#2

Min ena kanin var GALEN på den andra, trodde jag skulle behöva sälja henne men mamma frågade uppfödaren, då tipsade hon om att sära på dem några timmar och det funkade. Lycka till!

Morötterna
2018-08-10 18:49
#3

Min ena kanin var GALEN på den andra, trodde jag skulle behöva sälja henne men mamma frågade uppfödaren, då tipsade hon om att sära på dem några timmar och det funkade. Lycka till!

[Svea&Sabina]1
2018-08-10 19:04
#4

#2 Jag skulle kunna sära på dem någon gång, men hag tänker att dem kommer att bli osams när dem träffas igen.

Sxne
2018-08-10 21:56
#5

Jag skulle sära på de ett tag för att sedan testa igen. 

Ifall de blir osams sen när du här tillbaka den ena honan till den andra är de för att den ena kaniner sedan kommer in till den andras revir, och då måste de göra upp såklart. Sedan märker man ju ifall de skulle vara så att de verkligen inte går ihop, då är det inte annat att göra än att sära på dom helt (och kanske testa senare efter nån/några månader). 

Sedan så är ju honor ''värre'' än hanar exempelvis, när de gäller revir.

Å som du sa, de rider på varandra för att visa att de är de som bestämmer. :)

[Svea&Sabina]1
2018-08-10 22:10
#6

Jag vill inte sära på dem, men som sagt ska vi bygga en inhägnad som blir klar i höst.

Annons:
Upp till toppen
Annons: