Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 990 ggr
KaydeN
2018-08-09 22:45

En kanin?

Jag har alltid haft kaniner och marsvin hemma hos päronen, men nu när jag bor ensam så har jag ju inte tagit med dem pga. att jag ej kan ha alla i min lägenhet. Däremot är jag väldigt sugen på att skaffa en belgisk jätte då jag haft en sådan hemma hos mamma o pappa. Men, "får" man ha en eller måste man ha två? Den kommer ju springa fritt inomhus och ha sällskap av mig. Räcker det? Har aldrig haft kanin på detta sättet inomhus förut så känner inte till vad som gäller.

Annons:
_emelie_
2018-08-09 23:01
#1

Vi hade en ensam frigående kanin inomhus men den var aldrig helt ensam en hel dag. Jag och sambon jobbade olika tider så kaninen behövde aldrig lämnas ensam en hel dag i flera timmar tex. Och åkte vi iväg en hel dag så hade vi folk som var hos den i några timmar och pysslade med och aktiverade kaninen.

[Svea&Sabina]1
2018-08-10 08:44
#2

Vissa kaniner är i behov av sällskap och vissa inte. Om man skaffar två kaniner så är risken att de börjar bråka och man kan inte sära på kaniner i en lägenhet, så jag skulle skaffat en Belgisk jätte och ge den mycket sällskap. Supermysigt att ha en stor kanin frigående inomhus :D<3

[Svea&Sabina]1
2018-08-10 08:45
#3

Jag hade en frigående kanin inomhus och kan blev tam och trivdes, men han hade katten som sällskap och jag var hemma hela dagarna.

[Lilyz]1
2018-08-10 11:26
#4

Jag har en kanin som är frigående i huset på dagarna, på nätterna har han ett eget rum som han får vara i så att han inte råkar ut för något då huset är stort med trapp osv. Han verkar trivas väldigt bra, vi har två katter också som han gillar och han är för det mesta ute på vår altan och skuttar runt i full fart. 🙂 Då och då hoppar han upp i soffan för att få lite kel men för det mesta verkar han trivas för sig själv, han har mycket spring i benen och har sällan tid att sitta still och vara social. 😛

[Svea&Sabina]1
2018-08-10 12:50
#5

#4 Vad mysigt det låter :D

[Lilyz]1
2018-08-10 14:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

#5 Ja, det är verkligen jättemysigt! :D

Annons:
[Lilyz]1
2018-08-10 14:04
#7

Haha oj, sneda bilder. 😛

Upp till toppen
Annons: