Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1004 ggr
multicorocca
2018-08-09 14:39

Gegg i ögonen och runt om

Hej!

Min kanin har oftast gegg runt ögonen som stelnat, han är en liten dvärgteddy. Kan det bero på att hans päls runt ögonen irriterar då jag sett att lite varit i ögat som jag då klippt ner, men det har inte hjälpt. Jag har läst att man kan testa koksaltlösning eller noviform så jag tänka köpa med mig dessa hemma. Hur ska man applicera noviform på kaninens ögon?  Runt om eller i ögat? 

Jag får hem en till kanin om 1 vecka. Kan hans ögonproblem smitta? Dock ska de bo separat och inte släppas ihop på ett tag.

Annons:
Nea00
2018-08-09 14:54
#1

Jag vet inte hur du ska applicera koksaltlösning eller noviform men du kan ju söka eller fråga någon kaninkunnig? Eftersom att du inte vet varför han har gegg runt ögonen så kan det smitta den andra kaninen. Det kanske bara är vanligt "ögongegg"? Eller så har han fåttt någon sorts av infektion kanske.

Linnea0001
2018-08-09 21:13
#2

Min kanin fick en ögoninflammation och då droppa vi ögondroppar i ögat som vi fick av veterinär så du droppar nog koksaltlösningen i ögat. Men vilket kön på kanin ska du köpa?😁

CamillaS
2018-08-14 23:16
#3

Tycker inte du ska experimentera med det om du verkligen inte är säker på vad det är. Är det mycket gegg, kan du ta vild och visa?

Upp till toppen
Annons: