Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 494 ggr
Ulvelin007
2018-08-07 22:09

Svänga

Hej! Under sommarlovet har jag inte riktigt haft orken eller så men nu så har jag äntligen börjat bli aktiv med kaninerna igen☺️ Men båda kaninerna vill absolut inte svänga i sele?! Hur ska jag göra? Har försökt att hålla kopplet glappit och halvspänt åt det hållet jag vill och sen släppa efter när det blir rätt men istället så stannar mina kaniner och sitterkvar😯 iblan försöker jag oxå lyfta framdelen på kaninen ditåt lite men då går det bara några skutt innan de stannar! Hur ska jag göra? (Min unghona är väldigt stressad och rädd i sele vissa dagar(vet inte vad det beror på) men hon kan vika öronen bakåt vid närhet om man står upp och jag brukar sätta mig på huk och resa mig långsamt och vid puff på rumpan attakera ibland😫 tränar men ngn som har tips??

Annons:
Nea00
2018-08-08 10:18
#1

Om du inte har varit aktiv med kaninerna är det ju inte så konstigt. Du får helt enkelt bara träna på det, ge henne en liten puff på rumpan och beröm MYCKET när hon gör rätt

Elslind04
2018-08-08 14:20
#2

Att en av kaninerna är stressad ibland i sele kan bero på ovana eller helt enkelt att hon inte känner sig bekväm i sele, vilket man får respektera. Alla kaniner trivs helt enkelt i sele och det kan man inte göra något åt. Har själv 5 kaniner varav en absolut inte vill ha på sig sele.

Ulvelin007
2018-08-08 16:51
#3

Okej tack #2

Upp till toppen
Annons: