Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 356 ggr
fridahedstroom
2018-08-07 07:28

Hjälp!! Måste bygga ut buren!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Har två honor som inte kan bo tillsammans pga bråk. Buren är isolerad upptill men inte nertill och jag funderar på hur jag ska göra i vinter. Båda behöver ju en isolerad del och vill gärna att dom även har en del nertill. Ska jag bygga en till bur eller har ni några tips? på hur jag skulle kunna bygga ut eller på annat sätt lösa problemet. Vill alltså veta om jag kan bygga ut buren på nåt sätt eller behöver bygga nytt då dem ska vara uppdelade i vinter.

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-08-07 07:51
#1

Nu är det för sent svar, men om man har två kaniner så ska man alltid ha en extra bur. Om du har plats, så köp en till bur. Det finns billiga på blocket. Annars kan du bygga precis likadant nere som uppe :D <3

[Svea&Sabina]1
2018-08-07 07:53
#2

Men om du ska bygga nere så måste du ställa buren på plattor eller liknande så att den kommer upp från marken.

fridahedstroom
2018-08-07 07:57
#3

Okej tack så mycket!! Får nog bli en till bur.. vill ju att dom har mycket plats båda två, speciellt när dom spenderar mer tid i buren på vintern än nu på sommaren.

tiger tok
2018-08-07 08:05
#4

#3 du måste få upp nederdelen från marken om en kanin ska bo där. Enklast (och snyggast) är nog att bygga en till bur. Isolering är onödigt, se till att kaninerna kan bädda ner sig ordentligt i rikligt med halm bara.

Upp till toppen
Annons: