Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 975 ggr
MEMFS
8/6/18, 9:29 AM

Kaninmamma och ungar

Vår hona fick en kull förra året där alla dog (Hon boa aldrig). Tidigare i år fick hon nr 2 och boa jätte fint och alla 4 överlevde 💕 För några dagar sen kom kull nr 3 och hon boa och dom verka pigga. MEN hon dia dom inte så dom är nu döda 😢 Vad kan va knas? Väder, kan det spela in? Blir ledsen då jag hade köpare.

Annons:
Linnea0001
8/6/18, 10:13 AM
#1

Det kan nog bara vara otur. Men mamman diar bara tidigt på morgonen och sent på kvällen då ingen är där så det är inte säkert att hon inte gav di, ungarna kan ha dött pågrund av värmen istället. I vilken vecka dog dom?

MEMFS
8/6/18, 10:33 AM
#2

Föddes i torsdags så en dog i lördags, en igår och dom ansdra två hitta jag på morgon nu

Linnea0001
8/6/18, 10:36 AM
#3

Hmmm.. ifall mamman inte gav di hade ungarna dött tidigare så det kan inte vara det.. hur varmt har det varit hos dig? Ungarna tål inte värmen bra.

MEMFS
8/6/18, 10:42 AM
#4

Varit mellan 25-30 men runt 20 någon dag. Hon gav inte di sista 1-1 1/2 dygnet. Kollade med kamera.

Linnea0001
8/6/18, 11:33 AM
#5

Okej, ja då var det nog bara otur eller så stötte hon bort ungarna ifall hon blivit stressad av något eller någon annan förändring.

MEMFS
8/6/18, 10:19 PM
#6

Ja något måste det varit :( Tråkigt för såg så fram emot denna kull! Förra kullen var det bara pöjkar i och hade hoppats på en hona i denna. Nu känns det försent för att ta en till då jag har innekaniner och hon jag säljer till har dom ute :(

Annons:
Linnea0001
8/7/18, 8:59 AM
#7

Men det kanske blir en sen höst där du bor eftersom det är så varmt? Sedan kan man ju dra ner på värmen inomhus några grader så att det inte blir mer än 10 graders skillnad.

Upp till toppen
Annons: