Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1271 ggr
Astrid-dirtsA
2018-08-04 20:22

Gillar de ändringar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en 2 årig kanin hane hemma! Vi tänkte bygga ut buren så att han får mer plats (och så ska han få en liten vän också) och jag undrar om kaniner gillar förändringar? Ifall man ska flytta runt grejerna i buren efter att man har städat eller är det dåligt? Gillar kaniner ändringar?

Annons:
Linnea0001
2018-08-04 22:09
#1

Alltså min kanin brukar möblera runt lite själv men hon tycker det också är roligt att få komma in i buren när jag flyttat på huset och byggt gömställen av grenar. Men bag tor att det kanske kan vara olika från kanin till kanin.

Morötterna
2018-08-04 23:36
#2

Mina 2 ÄLSKAAAR när man ändrar

Fridaaaa
2018-08-05 07:49
#3

Mina älskar när jag gör det, de har lite att göra då för att undersöka det nya

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Morötterna
2018-08-13 11:43
#4

Mina kaniner älskar när man gör om

Nea00
2018-08-13 11:54
#5

Det är bara bra om man gör lite förändringar. Då kan kaninen utforska mer i sin bur/hage och då bli kaninen aktiverad. Så jag skulle säga att det bara är bra om man gör förändringar, men inte för ofta för då kan kaninen bli stressad. Men jag brukar möblera om ca 1 gång i veckan :).

Astrid-dirtsA
2018-08-17 20:02
#6

Tack för alla bra svar!•-•

Annons:
Maleficum
2018-08-17 20:36
#7

Min kanin är blind (varit det stor del av sitt 4 åriga liv) och även om han såklart känner sig tryggast i en bekant miljö så gillar han att utforska nya ställen! Han har inga problem att förflyttas mellan sitt permanenta hem och sommarstugan (där han dessutom ofta flyttas mellan "hemma", där vi sover, och hagen där han är dagtid vid bra väder (han hatar blåst och regn så då springer han och gömmer sig under sängen när jag frågar om han vill gå ut i storhagen).

Men då han inte ser har jag områden hemma där jag sällan möblerar om för hans skull (så han vet vart han kan springa runt som en tok utan att springa in i saker), men han lär sig väldigt fort vart saker står när de har blivit förflyttade (så länge han vet att saker blivit flyttade och att saker inte flyttas runt hela tiden).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: