Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 870 ggr
RosaYlva
8/1/18, 11:47 AM

Varför detta beteende?

Min hona gräver helt hysteriskt i sin bur. Allt material hamnar utanför. Förr gjorde hon inte detta. Hon slutar aldrig och håller även på nattetid. Just nu får hon komma ut flera gånger per dag men det hjälper inte. Har en kastrerad hane sedan 2,5 veckor sen så de kan inte vara ute samtidigt. Honan skall kastreras på måndag. Hjälp mig förstå min kanin. Dessutom är hon sedan några dagar tillbaka blivit rädd för mig. Det enda jag kommer på är att jag lät henne bli rakad pga värmen

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
AmandaEkegren
8/1/18, 11:50 PM
#1

Kan det vara att hon är skendräktig?? Att hon helt enkelt försöker ”bygga bo”? Om hanen inte varit kastrerad så länge så kanske honans kropp reagerar på hans närvaro ändå, och sätter igång skendräktigheten. Skulle även förklara varför hon är rädd för dig - du är ett hot mot hennes ”ungar” (som ju inte finns, men hormoner är starka) Det du kan göra är att ta bort om hon byggt något bo, göra det svårare för henne att gräva och vänta ut det. Eftersom du ändå ska kastrera henne slipper du oroa dig för att det kommer återkomma

[xx-juvelen-xx]
8/2/18, 2:50 AM
#2

Tror skendräktig? anars hare vart så med min kanin med hon klöste på alt, rädd för alt, ooo boar hela tiden, jukar även på andra kanin honor

Upp till toppen
Annons: