Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 577 ggr
Vaniljmuffin
7/27/18, 11:01 PM

Äter kaninen för lite hö?

Jag är som sagt ny kaninägare till en 10 veckors lejonhuvad hane. Jag är osäker på om han äter nog mycket hö. Han får 1/4 dels pellets varje morgon som jag blev instruerad av uppfödaren. Och sen får han såklart hur mycket hö han vill, vi har både en liten korg, en boll från taket i buren som har hö i sig och ett vanligt högaller… Men han verkar inte gilla hö. Trots att jag har fint fräscht hö från en bonde i närheten. Han äter på natten för jag får ju fylla på lite på morgonen men inga mängder. Sen gillar ju stollen att gnaga halm ibland så det kan han äta lite av och så ÄLSKAR han äppelträdskvistar med blad och allt så han äter ju mat och bajsar som han ska. Frågan är: ska han äta mer hö? Eller låter det här normalt? Jag är orolig då jag inte haft kanin förut och vill göra det bra för honom! Ps. Han åt lite mer hö när jag smulade ner lite torra äppelträdsblad i höet men han försökte ju peta undan det han kunde.

Annons:
tiger tok
7/28/18, 8:36 AM
#1

Är hört grovt eller tunnt? 1/4 dels av vad med pellets? En 1/4 dl?

Vaniljmuffin
7/28/18, 9:15 AM
#2

#2 ja precis glömde skriva det 1/4 dl. Jag är ingen hö expert men skulle söga att det är lite blandat med tjockare och tunnare strån!

Vaniljmuffin
7/28/18, 9:15 AM
#3
Vaniljmuffin
7/28/18, 9:15 AM
#4
[xx-juvelen-xx]
8/2/18, 3:19 AM
#5

Kaniner ska ha fri tillgång till hö dygnet runt! 😊

Upp till toppen
Annons: