Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 981 ggr
Jennavalli
2018-07-25 18:19

Kallt till kaninen i denna värmen?

Hej jag är en väldigt orolig person i sig och blir orolig över allt och nu när det är varmt blir jag nervös och orolig för mina kaniner vad jag ska göra så att dem blir svalkade, jag har en vatten spruta (en sådan när man strycker kläder) som jag brukar försiktigt spräja på dem så att dem fick vatten på sig och så här jag gjort isglass med olika smaker (morot, vindruva osv) OCH så har jag tagit Kylklampar i en handuk som de kan sitta på. Nu är frågan om jag har gjort för mycket eller om jag ska göra något annat? Snälla svara fort nu när det så varmt (ca 35°c här!)

Annons:
Dvärgväduren Lilja
2018-07-25 23:17
#1

Kaniner reglerar värmen genom örat så du kan ju testa att blöta ner öronen lite. Tycker inte du gjort för mycket elr för lite. Men överdriv inte, de klarar av värme också, de blir bara lite trötta o matta!

Linjen
2018-07-28 18:27
#2

Blev jätte nyfiken på isglassen. Äter dom av den?

Dvärgväduren Lilja
2018-07-29 12:26
#3

Undrar också de? Kan de bli för kallt i munnen med isglassen och hur gör du den?

Morötterna
2018-07-29 12:29
#4

Har sett kaniner som slickar på isglassen, dock inte testat själv.

Jennavalli
2018-07-29 13:37
#5

#2 #3 ja dem äter det och jag tror att om dem tycker att det är kallt i munnen slutar dem och äter sen igen och vissa slickar på dem, jag gjorde mina väldigt enkelt jag hackade morot, vindruvor osv i små bitar och sen blandade jag de men ganska mycket vatten så vattnet fick smak av det "goda" Och sen hälde jag i det i en form som man gör isbitar i

[xx-juvelen-xx]
2018-07-29 14:16
#6

Jag tycker att du ska känna på deras öron, är öronen jätte varma så är kaninen varm är öronen kala så är kaninen kal, anars så kan du ju testa skyla deras öron lite eftersom dom regulerar värmen med dom, kaniner kan dö om dom står i solen och teta då he dom i skugan

Annons:
Jennavalli
2018-07-29 16:21
#7

#6 dem står redan i skuggan och jag har svält ner deras öron men det hjälper typ 5 min innan jag måste göra det igen

[xx-juvelen-xx]
2018-08-02 03:15
#8

Okej men kaniners normala rums tempratur ska vara från 13-20 grader så hur varmt är det ute? Sen kan du ju ta tempel på dom med en djur termometer deras grader ska vara från 38,5-40 grader varma i normal kroppstempratur, sätt ut et hus till dom i hagen så har dom någon stans att skyda sig från solen, mina kaninee var ute i en vecka oo dom hade en transport bur över täckt med en handuk som dom skugade sig i oo var ganska aktiva

Jennavalli
2018-08-02 11:42
#9

#8 ok tack för tipset 😊 såklart har de till gång till skugga men kan fixa ett hus tills dem!

Upp till toppen
Annons: