Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 841 ggr
Kaninälskar’n
2018-07-23 21:35

Vill ha kanin men mina föäldrar tillåter mig inte

Jag är 14 år gammal, och som ni ser i titeln så vill jag ha en kanin. Alltså så så mycket. Vi har haft tre kaniner när jag var mindre, och två av dom sålde mina föräldrar för att jag och min lillebror ”inte kunde ta hand om dom”. (en av dom dog efter en operation i munnen). Mina föräldrar säger att vi kan köpa en katt istället, men jag vill inte ha nån katt. Jag ville ha en katt för typ 2 år sen, men inte längre, för jag vet ju att vi aldrig kommer köpa nån katt. När jag frågar dem varför jag inte får nån kanin säger dom dels att det är för att jag inte kan ta hand om den, men när jag inte kunde ta hand om den var jag 10 år! Jag är 14 nu, jag har förmodligen förstått att det är ett levande djur det handlar om. Dom säger också att det är för att vi ska bygga ut huset om någon månad, och kaninen kan ju bli rädd för allt ljud, jag vet dock inte om det är sant? Och jag har tänkt att betala allting själv, så jag sparar nu och har bestämt vilka burar och mat och sånt jag har tänkt och köpa, men de går ändå inte med på det:(. Snälla hjälp

Annons:
Honestyisdead
2018-07-23 21:48
#1

Förstår att dom inte vill om ni visat innan att ni inte lan sköta dom. Även som 10 åring vet man att det är levande djur.

Tycker du kan spara pengar för framtiden och sedan köpa djur när du är äldre. Du verkar inte riktigt vara intresserad så länge av djuren du vill ha.

Det krävs ett stort intresse och kunskap för att ta hand om djur som lever många år. Och mycket pengar för veterinärer är mycket dyra.

Du är i tonåren nu och mycket händer i både knopp och kropp och dina prioriteringar kan förändras under de närmaste åren.

Så spara för framtida djur och lyssna på dina föräldrar.

Arcade-Foodie
2018-07-23 23:01
#2

Bäst är att spara och vänta, skaffade mitt första husdjur själv för ett årsen och nu har jag två kaniner. Även fast mina föräldrar inte vill ha djur så har jag under ett år lyckas skaffat två. Men det var rent av att jag visade att jag kunde ta ansvar och själv ta hand om dom. Så läs på mycket om kaniner och spara ihop dina pengar; du bor fortfarande hemma och får vänta tills dina föräldrar är redo.

Kaninen Florian
2018-07-24 14:40
#3

Jag håller med de andra som kommenterat, men sedan så känner jag ju inte dig. Du kanske verkligen är redo för en kanin, ett levande djur att ta hand om. Jag har ett tips? för att ta reda på om det verkligen är så! Skaffa sommarkanin! Om ni väljer en som går att köpa loss efter sommarens slut så kan du ju köpa den! Så gjorde jag i 3 år innan jag hittade rätt kanin för mig och kände att det var dags för ansvar på heltid. Om du väljer att hyra en sommarkanin så behöver du ju liksom inte köpa de dyraste burarna på direkten, utan kan ju ta en billigare ifall det inte skulle klicka. Lycka till!

[Svea&Sabina]
2018-07-24 15:13
#4

Jag tjatade i flera månader, men villkoret var att jag skulle betala bur, tillbehör och kaninerna själv. Jag gav mina föräldrar 2000kr för att bygga en gigantisk bur och köpa kaninerna. Nu har mina små bott hos mig i 2 månader 😊

Honestyisdead
2018-07-24 15:23
#5

#4 Här tjatade jag om hund från jag var 3 år till dom äntligen köpte en när jag var 17 år ;)

Upp till toppen
Annons: