Annons:
Etikettallmänt
Läst 930 ggr
Hamstertjejen123
7/22/18, 12:36 AM

kanin raser ihop

hej! just nu har jag en blandras kanin som är en blanding mellan dvärgvädur och lejonhuvad. jag undrar om hon kan vara med en tysk scheck (liten) i den nya buren som blir väldigt stor :) (2x1x1m)

Annons:
Fridaaaa
7/22/18, 12:33 PM
#1

Ja kan du ha :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[xx-juvelen-xx]
8/2/18, 3:32 AM
#2

Du kan test, hermeliner passar ej med dvärgvädur, dvärgvädurarna. Dampar sönder varje gång dom ser henne..

Fridaaaa
8/2/18, 8:33 AM
#3

#2  Handlar inte om ras, utan om individ. Jo man kan ha hermeliner med dvärgvädurar. Och använd inte ordet damp på det sättet, tänk på det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
8/2/18, 4:17 PM
#4

#2 om dina kaniner som råkar vara dvärgvädurar inte tycker om din andra kanin som är hermelin, så är det inte pga att de är olika raser.

Elslind04
8/2/18, 9:34 PM
#5

Kaniner är olika individer och om de inte klickar är det inte pågrund av ras. Man får helt enkelt testa, jag skulle börja med att låta de träffas en stund i t.ex en utehage. Om de bara slängs ihop i en bur tillsammans det första dom händer är det större chans att de inte klickar. Se bara till att buren inte är någon av kaninerna revir, då blir det cat fight direkt! (även om buren är stor bör de få mycket utevistelse då de ändå ursprungligen lever fritt på enorma marker)

Lovinaaa
8/4/18, 10:28 PM
#6

Om dem två funkar bara som indvder bodde det gå super! Tänk bara på storleksskillnaden när det gäller hus, sitthylla, matskål osv😊

Annons:
[xx-juvelen-xx]
8/7/18, 6:10 PM
#7

Jag har försökt själv med dvärgvädurrar och hermeliner, rasen beror vist på #3 blir typ irreterad nu! Dvärgvädrurar och. Hermeliner/ dvärgharrar passar inte ihop! Det slutar bara mes att dvärgväduren bits

Fridaaaa
8/7/18, 6:43 PM
#8

#7 Fast det har inte med raserna att göra, utan individerna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnea0001
8/7/18, 7:04 PM
#9

Min dvärgvädur bor med en hermelin. Kan skicka blid ifall du inte tror mig😂

[xx-juvelen-xx]
8/8/18, 6:55 PM
#10

Då harni lyckats bra eller så är mina knäpa😂♥️

Fridaaaa
8/9/18, 8:09 AM
#11

#10 Snarare så att individerna inte klickade, är så inom alla kaninraser ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: