Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 706 ggr
Alice san
7/8/18, 5:07 PM

Vågar inte komma fram

Hej när jag försökt ta ut min kanin så vägrar han flytta på sig han gömmer sig och det går inte att ta ut honom vad ska jag göra ??dra ut honom med kopplet men han backar bara in igen har honom inne om ni inte förstod det

Annons:
Jennavalli
7/9/18, 11:06 AM
#1

Det är bäst om du tar det i hans takt en sak du kan göra är att öppna buren och sitte utan för men inte för nära och ha något gott vid dig och så tar du det i hans takt tills han kommer fram, det kan ta en timme det kan ta 10 min men han måste få ta tiden han tar

Alice san
7/9/18, 3:03 PM
#2

Jaha nej när jag menade komma ut så menade jag när jag ska gå ut och gå med honom i sele

Springflower_Haruki
7/10/18, 12:25 PM
#3

jag tror att din kanin kan vara rätt skygg med tanke på att han backar undan och gömmer sig. Du får försöka ta det lugnt med honom och sitta med honom. Jag har en kanin som inte vill bli klappad, buren och gömmer sig bara. Jag började med att sitta med honom. Inte röra honom men bara sitta så han vande sig vid mig. Sedan klappade jag honom lätt och gav en godis bit. Nu kan han bli buren (devis) och klappad och kommer fram. Tror bara du behöver bygga en starkare relation med din kanin så kommer han att vänja sig vid dig. Då kan du börja ta ut honom i koppel.

Alice san
7/10/18, 12:54 PM
#4

Nej alltså såhär när han har sele på sig och jag ska gå ut och gå med honom så måste jag först gå med honom inomhus för att komma ut eftersom att han är en innekanin och då gömmer han sig det är inte mig han är rädd för det är selen

Alice san
7/10/18, 12:54 PM
#5

Nej alltså såhär när han har sele på sig och jag ska gå ut och gå med honom så måste jag först gå med honom inomhus för att komma ut eftersom att han är en innekanin och då gömmer han sig det är inte mig han är rädd för det är selen

Springflower_Haruki
7/10/18, 1:31 PM
#6

Försök då att klappa honom lung, sedan knäpper du ena bandet, kan börja runt magen, halsen vad du tycker är lättast och så knappar du honom. Ge honom en godbit och prata med honom. Sedan kan du knäppa den andra och göra samma sak. Han borde vänja sig efter ett ta och då behöver du bara klappa honom om han blir stressad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: