Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 544 ggr
Hamstertjejen123
2018-07-06 10:10

Hålla kaninen...

Hej! Jag vet att man kanin just nu är i tonåren men är så trött på att hon river sönder mig när jag håller i henne, hon liksom vill bara ut ur greppet och springa så långt som möjligt…hon är inne kanin och hon har en ute bur och en Hage i gräset som jag tar ut henne i, och när jag då bär ut henne så börjar hon sprattla och vill ner på marken direkt. Tappade henne en gång när hon rev sönder hela mitt bröst men det gick bra…hon har alltid gillar att komma upp och gosa innan tonåren men nu är hon en liten diva….om någon har något tips? på vad jag kan göra så hon inte är såhär skriv gärna…

Annons:
Ljungåsen
2018-07-06 10:56
#1

Den här länken tycker jag beskriver bra. http://www.therabbithouse.com/behaviour/problem-picking-rabbit-up.asp För transport mellan inne och ute skulle jag använda en transportbur, tills dess hon accepterar att bli buren.

Tusseen
2018-07-08 09:37
#2

Detta hjälper ju självklart inte att kunna bära henne, men testa ta henne i transportbur istället när hon ska ut. Det kanske går enklare om du ska ta ut henne än att lyfta om hon krafsar på dig.

Springflower_Haruki
2018-07-10 13:13
#3

Min kanin jag har som jag ibland bär upp, alltså jag står upp för att flytta honom någon annan stans får också lätt panik. Han försöker ta sig upp men då försöker jag klapp honom på favoritställena. Ja kan också stanna för det guppar när man går. Eller så stoppar han huvudet under hakan som han tycker om. Jag försöker gå med honom buren högt upp väldigt korta sträckor då jag är ganska säker på att han är höjdrädd eller iallafall tycker det är obehagligt. Jag försöker träna honom att bli buren genom att sitta ner och ta upp honom då. Klappa honom så han lungnar dig. Sedan lyfta upp framtassarna på bröstet och hålla honom där. Sedan små ställa sig upp och klappa. När ja ser att han börjar bli rädd sätter jag mig ner igen och börjar om. Dock kan han tröttna efter ett tag och hoppar då ner. Försöker inte hålla kvar honom då det är större chans att jag blir riven.

Upp till toppen
Annons: