Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1794 ggr
kajsa anka
7/5/18, 6:57 PM

Burströ som inte luktar

Någon som vet något burströ som inte börjar lukta efter tre-fyra dagar? Har sågspån nu och dels dammar det, men det värsta är lukten…..

Annons:
Hamstertjejen123
7/5/18, 11:16 PM
#1

Alspån har jag men kostar lite mer…men skulle rekommendera alspån.

Ljungåsen
7/6/18, 7:39 AM
#2

Lättströ använder jag till min kanin. Luktar ingenting, men jag punktstädar dagligen.

kajsa anka
7/6/18, 8:12 PM
#3

Ska testa alspån och lättströ. TAck, gulle ni som svarar!

blåros
7/12/18, 7:50 AM
#4

Använder toalätt, tycker inte de luktar. Men även jag städar deras kissehörn varje dag.

Tusseen
7/19/18, 9:37 AM
#5

Använder också toalett, bästa ströet tycker jag då det inte luktar någonting, men självklart ska man ju ta bort kiss o sånt ändå.

[xx-juvelen-xx]
8/2/18, 3:33 AM
#6

Du kan testa halm!

Annons:
Fridaaaa
8/2/18, 8:36 AM
#7

#4 Toa-lätt är mycket värre än kutterspån samt för hårt för tassarna.

#5 Då behövs något under då halm inte suger upp urinen.

---

Lukt kan bero på om kaninen inte är kastrerad med. Har kutterspån, ingen lukt
Men, lättströ och easyströ är två bra strö med :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

blåros
8/9/18, 11:13 AM
#8

#4 Vad menar du att det är värre än sågspån? Att de luktar och dammar mer? Jag har använt toalätt i nästan 1 år till mina och det funkar jätte bra. Toalätt är heller inte hårt, där emot sån pellets man har till häst dem är hårda. Men toalätt är gjort av pappersmassa så nej dem är inte för hårda för deras tassar.

Tusseen
8/9/18, 1:15 PM
#9

#7 toalett är verkligen inte för hårt för tassarna, som #8 säger är det gjort av papper.

Fridaaaa
8/9/18, 2:34 PM
#10

Toa-lätt är gjort av papper ja men fortfaranfde för hårt för små kanintassar.
och vill man ha material som inte luktar, så det inte det bästa.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnea0001
8/9/18, 9:18 PM
#11

Toa-lätt rekommendera min kaninuppfödaren som har 60 kaniner just nu och haft uppfödning i 19 år. Hon har alltid haft Toa-lätt och jag med, det är toppen! Tycker kutterspån och lättströ luktar extremt mycket mer.

blåros
8/10/18, 7:06 PM
#12

#10 Nej det är inte hårt för kanintassar. Skulle lätt själv kunna ha det under mina barfota fötter om det är så.

Fridaaaa
8/10/18, 7:09 PM
#13

#12 Din åsikt - många som inte håller med där :) 
Ja jag skulle aldrig gå på det. Även katterna tycker det blir för hårt i lådan.

#11 Vet många som rekommenderar lättströ, easyströ och kutterspån med, som fött upp minst lika många år och har massor av kaniner. (med detta menar jag att det har ingen betydelse hur många akniner man har eller hur länge man fött upp, kring underlagsdelen. Att det är smaksak)
--

Alla gör som de vill.Men vill man ha burströ som inte luktar samt är mjukt om tassarna, så stämmer inte toa-lätt in för väldigt många.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
blåros
8/10/18, 7:17 PM
#14

#13 Ja och jag accepterar din åsikt om att du inte tycker det är mjukt.

Men finns många alternativ som är  sämre än toa lätt, i mitt tycke då, men alla tycker olika och det passar olika hur vida man bor och så med.

Men det ska tilläggas att jag använde toa lätt till mina kaniner när jag va yngre då gillade jag de inte för det kändes då för hårt, men det är inte samma alls idag, så dem har ändrat det väldans mycket senare år.

Fridaaaa
8/10/18, 7:22 PM
#15

#14 Tycker det är samma nu som för 5-10 år sedan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elslind04
8/11/18, 4:11 PM
#16

Håller med om att toalett är för hårt som burströ, däremot att bara ha de i lådan funkar utmärkt för mig tycker inte det luktar alls och kaninerna verkar inte tycka det är hårt i lådan, tvärt om verkar det som att de föredrar det framför andra saker jag testat. Nu när jag inte använder bur har jag inget strö alls men tidigare använde jag spån i resten av buren med lite halm ovanpå. Tycker det är en smaksak då alla tycker olika om vad som luktar och inte, bara man inte har toalett i hela buren eller tidningspapper, blicken är farlig för kaniner, även om de inte verkar äta pappret får de i sig det när de tvättar fötterna. Kattsand är inte heller nåt jag skulle ha då det oftast är farliga ämnen i.

Linnea0001
8/11/18, 10:47 PM
#17

Oj vänta! Emm jag trodde ni mena för hårt för att ha i toan. För det är där jag haft den☺️

Elslind04
8/11/18, 11:15 PM
#18

Det kanske va de ni mena vet inte, tycker själv de funkar bra i toan i alla fall.

Upp till toppen
Annons: