Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 984 ggr
Nattis & Pepsi
7/1/18, 10:46 AM

Hängande öra?

Hej! Sen imorse alltså runt kl 6 på morgonen så har min kanin inte lyft upp sitt ena öra , alltså det ligger platt på ryggen, och hans öron ska alltså stå upp. Han har också börjat skaka mycket på huvudet ? Och jag undrar vad det kan vara. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt🙏🏻

Annons:
NellieJonsson
7/1/18, 11:12 AM
#1

Låter ju lite som en öroninflammation!

Nattis & Pepsi
7/1/18, 11:17 AM
#2

#1 vad är typiska symptom på öroninflammation ? För han är väldigt pigg osv.

Nattis & Pepsi
7/1/18, 11:45 AM
#3

Så ser det ut när han skakar på huvudet

Nattis & Pepsi
7/1/18, 1:46 PM
#4

Har precis varit ute och då ser jag att båda öronen står upp? Men han skakar fortfarande på huvudet?

Agnes.stoltzz
7/1/18, 3:05 PM
#5

Han kanske fått något i örat? Vet inte :/

Nattis & Pepsi
7/1/18, 3:16 PM
#6

#5 har kollat i båda öronen och ser inget som verkar annorlunda 😬

Annons:
NellieJonsson
7/1/18, 3:32 PM
#7

Tecken på öroninflammation är hängande öron, djuret skakar på huvudet, kan ibland hålla huvudet snett/åt sidan, kan ibland klia sig mycket på/runt öronen och i extrema fall kan balansen påverkas - detta är dock vanligast på innerörsinflammation tror jag.

Nattis & Pepsi
7/1/18, 4:32 PM
#8

#7 ok tack så mycket. Men ska nog avvakta tills imorn för att nu har han båda öronen upp, och han har slutat skaka på huvudet?😅

Novachan
7/1/18, 5:58 PM
#9

#8 Ring en veterinär och rådgör om hur du ska göra. Kan ta länge innan du får rätt svar och så kanske det visar sig att kaninen behöver tas till veterinären ändå och så har det slösats tid så att kaninen lider längre fram tills det eventuella besöket

Springflower_Haruki
7/10/18, 1:47 PM
#10

Min kanin gör så ibland fall att om det är flugor eller liknade i närheten. Ibland av ingen anledning men han verkar må hur bra som helst och öronen står alltid uppåt så tror inte det är något fel. Men du kan alltid kolla om du är orolig.

Upp till toppen
Annons: