Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1563 ggr
Lionja
2018-06-29 11:44

(S) Renrasiga vit blåögda hermelinungar + vuxen

Stjärnekullens kaniner har nu två ungar ur D-kullen till salu och även en vuxen hermelinhona som söker ett livslångt hem. D-kullen föddes den 2 april och är renrasiga vit blåögda hermeliner. De är dock inte rastypiska, därför säljes de med härstamningsvis eftersom de inte kan ställas ut. Ungarna är perfekta för en barnfamilj eller för någon som vill ha en kanin för sällskap. De skulle också gå bra ihop med andra kaniner. Vid vuxen ålder väger hermeliner ca 1 kg.

Doris

Namn: Stjärnekullens Doris

Kön: Hona

Född: 2018-04-02

Övrigt om kaninen: Doris är en mycket aktiv liten tjej som älskar att få röra på sig men hon gillar också att bli klappad och kliad. Det bästa hon vet är att få vara med sin kompis som hon bor med just nu, därför skulle hon uppskatta att få bo med en annan kanin även i sitt framtida hem.

Pris: 700:-

Diego

Namn: Stjärnekullens Diego

Kön: Hane

Född: 2018-04-02

Övrigt om kaninen: Diego är en tillgiven och lugn pojke som gärna vill ha mycket uppmärksamhet, han kommer alltid fram till buröppningen för att hälsa. Han älskar också mat och är otroligt nyfiken av sig. 

Pris: 700:-

Doris och Diego kan flytta ihop med behöver då bo separat tills att Diego har kastrerats. En kastrerad hane och en hona brukar bli väldigt bra vänner. Vid köp av de båda ges rabatt på priset.

Luna

Namn: Yttertavles Luna

Kön: Hona

Född: 2014-03-19

Övrigt om kaninen: Luna är en otroligt tillgiven men bestämd dam - hon vet vad hon vill. Hon älskar att utforska nya ställen och hon brukar knacka på sin dörr med tassarna för att få komma ut och hon kommer även på inkallning. Luna är lugn av sig och gillar att bli kliad men hon kan bli tjurig vid brunst, detta beteende går snabbt över. Hon är även rumsren. Luna behöver alltså en ägare som har tid för att både kela och aktivera henne varje dag. Hon har tidigare varit avelshona och hon säljs endast för att det är meningen att hon ska ”gå i pension”. Hon söker ett livslångt hem där hon kan leva som sällskapskanin, gärna ihop med en kasterad hane. Hon passar någon som vill ha en lite äldre kanin som redan är väluppfostrad.

Pris: 500:-

--------------------------------

​Vid köp kommer kaninen..

• vara könsbestämd

• nyligen fått klorna klippta

• vara bettfelskontrollerad

​• vara dagligen hanterad av vuxna

• säljas med stamtavla/härstamningsbevis

• få med sig kontaktuppgifter + tips? om skötsel

• få med sig övergångsfoder 

--------------------------------

Om du är intresserad utav en kanin kontaktar du mig och berättar lite om vem du är och vad för hem som erbjuds. När du ska tinga kaninen får du mitt kontonummer/swish där 200:- sätts in, resten betalar du när du hämtar kaninen. Handpenningen fås inte tillbaka om kaninen inte hämtas enligt överenskommelse. Detta för att slippa sena återbud och då jag tidigare har sagt nej till andra intresserade köpare. Jag är medlem i Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund (SKAF) och innehar uppfödarnummer U63. 

Vi finns i Uddevalla, Västra Götalands län, men transport brukar gå att lösa.

Mvh

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 14.0px} li.li1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000} span.s1 {font-kerning: none} span.s2 {color: #000000}

Nora, Stjärnekullens kaniner

Annons:
Lionja
2018-07-04 20:59
#1

Doris

Doris

Diego

Diego

Luna

Luna

Här är några nya bilder på dem :)

Lionja
2018-07-13 18:12
#2

Putt!

[xx-juvelen-xx]
2018-08-02 03:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Dom ser ut som min kanin Tindra

Lionja
2018-08-02 22:41
#4

Sålda. Tråden kan låsas :)

Upp till toppen
Annons: