Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 923 ggr
rasmusstrahle
2018-06-26 23:55

Två kaniner söker nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej!

Jag tog nyligen hem mina två st dvärgvädurkaniner från föräldrahemmet efter att äntligen ha fått i ordning min lägenhet inför dem.
Jag har nu tyvärr upptäckt att jag är väldigt allergisk mot hö, något som inte påverkar mig i frisk luft och med vädring, dock i lägenhet över vinterhalvåret så kommer det inte att fungera alls! Känner tyvärr av så fort jag har stängda fönster.

Därför skulle jag nu vilja finna ett nytt hem åt mina två sköningar! (Jag bor själv i Stockholms län)

De är ett syskonpar på lite drygt två år, kastrerad hane (Skrutt), och okastrerad hona (Aska) som tillkom efter att deras föräldrar gick för länge utan kastrering. Jag valde att behålla dessa två ur den kullen då de tidigt visade tecken på nyfikenhet, mod och en avslappnad natur. De har levt ihop med både barn och med hund sedan födsel.
Skrutt (vit, hane) är än så länge nervös för beröring och tar gärna ett kliv undan, men lugn och trygg i min närvaro, och har inga problem att äta ur händerna eller komma och undersöka en.
Aska (grå, hona) är betydligt tryggare, mer dominant och är även nöjd med att bli klappad, dock inte buren. Henne hittar jag frekvent under min säng, på mina fötter om jag verkar göra någonting intressant och håller jag mat är hon väldigt bestämd med att ta den ifrån mig och gå iväg. Hon är också en riktig grävare! Hon har även haft en kull själv vid 1 års ålder, (förrymd grannkanin som passade på), och tog även fosterskap över en annan kanins kull när den mamman blev tagen av en räv i samma vecka.

Ingen av dem har några tendenser till otrygghet bland främlingar. Ej heller att tugga på sladdar, dock växter undersöker de gärna.

Med mer tid och tålamod så kommer de definitivt att bli fantastiska husdjur. Därför är det viktigt att de kommer till någon som vill lägga tid på dem!

Idag går de runt fritt i lägenheten med vissa små restriktioner, förutom vid uppstartsolyckorna så kissar de i en kattlåda med hampaströ/tidningspapper/halm.
Tidigare så har de bott utomhus i valpgård och med större kaninhus.

Detta kan du få med om önskas:

Innebur (160x60x50) inkl vattenskålar, matskålar, vattenflaskor, kylmatta, sitthyllor, träbro, karda etc.

Burunderlag 2 st trasmattor från rusta, tvättbara i 30 grader.

Kompostgaller 8 sektioner, varav 4 är lägre.

Kattlådor 2 st med hög kant för toalett och/eller grävlåda.

Tunnelleksak

Jag hoppas nu att någon känner att detta skulle passa dem utmärkt och jag ser fram emot att höra ifrån er!
Skicka gärna ett mail till rasmusstrahle@live.se för enklare kontakt!

Vänligen,
Rasmus

Annons:
Upp till toppen
Annons: