Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 541 ggr
[Svea&Sabina]
2018-06-26 11:35

Visar inte känslig mage

Jag har två kaninungar på 13 veckor och när dem var 8-10 veckor fick dem vara ute i Hage 20-30 minuter om dagen. Men dem visade inga symtom på känsliga magar, så dem fick vara ute längre för varje vecka. Nu är dem ute ungefär 2 timmar på morgonen och 1-3 timmar på kvällen. Jag vet att ungar är känsligare mot gräs än vuxna, så dem ska inte vara i Hage länge, men mina visar inte löst bajs och dem beter sig som vanligt. Jag undrar om dem kanske har problem med magarna fast att jag inte ser det. För att se om dem är känsliga har jag läst att bajset ska vara löst, men dem får fina pluttar. Jag vet att kaniner är bra på att dölja när dem har ont, men dem verkar inte vara känsliga mot gräs. Jag kan ha dem i hagen 4 timmar om dagen utan problem + att dem får grovt gräs från åkern flera gånger i veckan. Är dem inte alls känsliga eller döljer dem det?

Annons:
Tussaan
2018-06-27 00:11
#1

Om en kanin är lös i magen så ser du det, så länge dom äter och bajsar bra mår dom bra. Tecken att hålla koll på är aptitminskning, lös avföring och inaktivitet. Alla kaniner (individer i sig) är ju olika känsliga för olika saker, dina kanske inte är så pass känsliga och kan klara av den mängden gräs dom äter. Men visar dom inga utav de tecken som står ovan så är dom nog fine :)

[Svea&Sabina]
2018-06-27 12:22
#2

Okej tack för svar!

Upp till toppen
Annons: