Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 862 ggr
[Svea&Sabina]
6/25/18, 12:55 PM

Kaninungar pellets

Jag har två kaninungar, dvärgvädur, på 13 veckor. Uppfödaren sa att dem ska ha 1dl pellets tillsammans på kvällen, men hon sa aldrig hur länge dem ska äta den mängden pellets. När dem har växt klart är det då jag ska gå ned till 1 matsked per kanin? Jag vet inte hur mycket pellets uppfödarens fullvuxna kaniner äter, så det ska jag fråga henne om. Hos mig är dem sällskapskaniner, så dem går i Hage för att få Motion. Ska jag ge en mindre mängd pellets för varje vecka eller hur ska jag göra? Det är lång tid kvar, så jag behöver inga snabba svar från dem som inte vet ordentligt.

Annons:
tiger tok
6/25/18, 1:10 PM
#1

Pröva att minska vartefter, blir de smala får du öka igen. Ge de 1 dl/kväll i kanske två månader till, och börja sedan minska. Här får inga av kaninerna pellets, inte heller ungarna. Honor får när de ger di. Blir kaninerna tunna får de lite grann (nån matsked). Här bor det iof gotlandskaniner som är anpassad för att bo i just Sverige. Men har bott dvv här tidigare, och det har gått bra det med, du får anpassa efter individen. Ha i åtanke att detta är min erfarenhet.

Upp till toppen
Annons: