Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 861 ggr
Kaninen Florian
2018-06-17 09:45

AKUT HJÄLP!!!

Hej! Igår kväll upptäckte jag något vitt slemmigt vid Florians (kaninens) bajshål. Det gick sedan att fastställa att det var maskar, och jag försökte bara ställa mig o ta bort dem! Han pluttade sedan, o typ 2 maskar föll ut med pluttarna! Har läst på kaninmagazinets grej om mask i magen på kanin, och nu har vi köpt axilur för hund och katt, som vi ska börja ge honom 0,5 ml per dag i 5 dagar, och om 14 dagar upprepa. Vet inte om man skulle upprepa igen efter dessa 14 dagar, men jag får väl läsa igen. Det är vita/genomskinliga små, äckliga maskar, ksk 1 cm långa. Har någon varit med om detta förut? Hjääälp med tips? o stöd snälla vad som helst!!

Annons:
Hamstertjejen123
2018-06-17 14:50
#1

åka in till veterinären? det gjorde jag då avmaskade dom han och då försvann maskarna :D

MOJ
2018-06-19 10:07
#2

Jag var med om detta förra året. Jag köpte också axilur och gav det som man skulle och därefter försvann det. Det är viktigt att du städar extra mycket under tiden du avmaskar. Sedan bör du också städa och skrubba alla hus leksaker osv som finns i kaninens bur eller Hage. Om kaninen bor ute så är det bra om du flyttar på honom till en annan del av gräset i några månader för annars är det risk att han får tillbaks masken igen.

Upp till toppen
Annons: