Annons:
Etikettallmänt
Läst 1044 ggr
Dvärgväduren Lilja
2018-06-16 09:36

Få sin kanin mer tam

Hej alla kaninälskare! Jag har en dvärgväduren (hona snart 4 år) och en blandras belgisk jätte och dvärg (kastrerad hane snart 2 år). Jag köpte min dvärgvädur när hon var tre år. Hon är lite skygg och undandragen men hon kan bli upplyft. Jag undrar om det finns några tips? hur hon kan bli mer social, tam osv. Eller är det försent? Tacksam för svar! Vill att hon ska bli en sån där mysig kanin som hoppar till en och vill gosa. Hon sprattlar även innan jag lyfter henne.

Annons:
MuffinDigger
2018-06-17 12:51
#1

Man kan inte tvinga en kanin att byta sina egenskaper, men om du vill ha en keligare kanin kan du dock testa att bara sitta med henne i buren utan att röra henne. Ha något gott i handen om hon kommer fram (vilken hon kommer göra). Fortsätt att göra så varje dag så kommer du se att hon blir mer och mer nyfiken. Kan inte lova att hon blir tam men det är en rolig övning som stärker bandet mellan er.

MuffinDigger
2018-06-17 12:51
#2

Man kan inte tvinga en kanin att byta sina egenskaper, men om du vill ha en keligare kanin kan du dock testa att bara sitta med henne i buren utan att röra henne. Ha något gott i handen om hon kommer fram (vilken hon kommer göra). Fortsätt att göra så varje dag så kommer du se att hon blir mer och mer nyfiken. Kan inte lova att hon blir tam men det är en rolig övning som stärker bandet mellan er.

MuffinDigger
2018-06-17 12:51
#3

Man kan inte tvinga en kanin att byta sina egenskaper, men om du vill ha en keligare kanin kan du dock testa att bara sitta med henne i buren utan att röra henne. Ha något gott i handen om hon kommer fram (vilken hon kommer göra). Fortsätt att göra så varje dag så kommer du se att hon blir mer och mer nyfiken. Kan inte lova att hon blir tam men det är en rolig övning som stärker bandet mellan er.

Arcade-Foodie
2018-06-17 15:09
#4

Det beror på om hon litar helt på dig eller om du kan bygga upp hennes trygghet med dig och andra människor mer, ju tryggare kaninen är desto mindre skygg. Men om det är hennes personlighet som är så, så är det svårt att ändra på :3 Mina kanin har alltid varit extrem tama även fast jag har blivit biten en antal gånger :3

Upp till toppen
Annons: