Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 880 ggr
Currson
2018-06-13 19:19

HJÄLP! Tjuvparning!

För 5 veckor sen fick en bekant till mig 2 kaninungar. Jag hjälper tillfället till med alla kaniner som finns där. Mästerrymmaren till hane måste ha tagit sig in till honan på något sett.. Idag märkte jag två små nyfödda bebisar som måste ha fötts natten till idag, 13 juni. Vad kommer hon göra med hennes ungar som kom för 5 veckor sedan? Kommer hon strunta i dem?? Hjälp!! Vill inte ha några kommentarer som på något sätt pikar eller bara är dryga, utan bara svar på min fråga eller vad jag kan göra..

Annons:
tiger tok
2018-06-13 23:03
#1

Nej, antagligen kommer hon ta hand om allihopa. Om hon bodde med hanen när hon födde den första kullen parade han antagligen om henne direkt efter födseln, iom att honan ofta är villig till PARNING efter födseln.

Emala
2018-06-13 23:12
#2

Samma sak hände hos oss, och honan tog hand om alla ungar utan problem. Sammanlagt 11 st.

Currson
2018-06-14 10:17
#3

Tack så mycket!! Hanen bodde inte med henne när hon födde de första ungarna. Däremot har vi egengjorda burar och hanen måste ha tagit sig över till honan på något sätt.. Men vad bra att det inte är någon fara, visste att kaniner kunde få ungar tätt imellan, men inte såhär tätt.

Upp till toppen
Annons: