Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1104 ggr
Alice san
2018-06-10 19:20

Akut hjälp !! Snälla svara

Jag har min kaninbur ute på balkongen och medans ute på balkongen så var min ena hane ute i buren som står ute på balkongen bor min kaninhona men buren är rätt låg så hon kan hoppa ut och in från den jag trodde att jag dragit för haspen jag var stensäker men ena haspen var inte igendragen så när jag kollade på balkongen igen så var båda ute jag fick panik då dem appsolut inte kan få ungar jag såg dem inte para sig eller så och jag vet inte hur länge hon hade varit ute tillsammans med min hane men jag är jätte rädd att det blivit lyckad PARNING och det får inte hända för dem är bara 5 månader båda två och dem är syskon och vi har ingen plats att ha kaninungarna när dem behöver flytta ut från mamman vi kan verkligen inte ha kaninungar nu mest för att det inte är bra för ungarna och för mamman att vara dräktig i så här ung ålder behöver veta om det finns ett sätt att veta om hon är gravid om det typ finns ett täcken som hon gör efter lyckad PARNING måste veta

Annons:
Fridaaaa
2018-06-10 19:22
#1

Att de är syskon är ingen fara, så länge det inte finns bettfel i släkten

Men, hade åkt in och kastrerat henne.

Ungarna påverkas inte av hennes ålder

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alice san
2018-06-10 23:20
#2

Vill inte kastrera henne vill att hon ska få ungar i framtiden

tiger tok
2018-06-11 08:11
#3

Åk och gör ultraljud då, när det har gått tillräckligt länge.

Fridaaaa
2018-06-11 19:14
#4

#3 Mer stressigt för honan

#4 Då finns det inte mer att göra, än att se om det kommer ungar.
Men vet ni bakgrunden på kaninerna? Dvs stamtavla eller härstamningsbevis? Para annars inte :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Agnes.stoltzz
2018-06-12 13:44
#5

Kastrera någon av kaninerna så det inte händer igen.

Alice san
2018-06-12 21:14
#6

Har bara två kaniner och vill att dem ska få ungar i framtiden och det finns inte något fel i släkten som bettfel detta var en olyckshändelse som inte ska hända igen tror inte hon har blivit gravid som tur är för hon har inte visat täcken på dräktighet men jag vet dock inte om sånt visas så tidigt vi har bara inte tid att ah ungar nu för då skulle jag behöva vara hemma hela sommarlovet och våran familj vill åka på semester

Annons:
Fridaaaa
2018-06-13 09:23
#7

#6 när skedde det? Alla visar inte tecken vid dräktighet.

Dock sånt man måste ha i baktanke och backup när man har två okastrerade

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alice san
2018-06-13 22:20
#8

Alltså jag skäms lite för igår så lyckades hon ta sig ut igen och jag har varit supernoga med att kolla om haspen är stängd så det kan inte varit det som varit andledningen och hon kan inte ha skakat på buren så att haspen trillat ner tror att min kaninhane Lukas har kommit på hur man drar ner haspen alltså nu är hon ju säkert direktig och det får inte hända för jag vill kunna åka iväg i sommar och inte behöva stanna hemma hela sommarlovet pågrund av det här

Upp till toppen
Annons: