Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 499 ggr
[Kraxi]
2018-06-10 13:16

Klippa klor på sprattliga kaniner

Hej!

Jag har 2 kaniner som jag haft i cirka 6 månader nu. De är jättefina dvärgvädurskaniner med pälstypen rex och jag har fått höra att de brukar vara lite mer livliga av sig. Mitt problem är att jag inte kan klippa klorna på dem då jag inte ens kan ta upp dem. Det funkade ett tag med att linda in dem i en handduk så att de inte kan se (de kunde självklart andas), men nu funkar inte det heller. Jag vill inte ge dem panik, men vet inte hur jag ska göra för att kunna få klippa klorna på dem. 

De är väldigt nyfikna och går gärna på en och sniffar, men så fort man försöker klappa dem eller lyfta upp dem så springer de iväg direkt. Den ena är snäppet lugnare än den andra och har lyckats klippa två tassar idag, men den andra får jag inte ens tag på. Har ni några tips??

Annons:
[Kraxi]
2018-06-10 13:36
#1

Tar också gärna emot tips? på hur man kanske kan få de lite lugnare och så att jag kan lyfta upp dem i framtiden när jag behöver göra saker som att klippa klor och att kunna gå ut med dem nu när det är sommar. Finns det något sätt som kan träna sina kaniner till att vara mer okej med det?

Upp till toppen
Annons: