Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1285 ggr
Mirriz
6/7/18, 6:08 PM

Motion

Hej! Min fantasi är ganska dålig just nu så jag tänkte fråga här om ni har några bra tips? och idéer om hur ni motionerar era kaniner (främst i sele och koppel, men har ni andra idéer går det också bra!). För det känns som att deras motionering blir ganska enformig så jag skulle verkligen uppskatta om någon har idéer på varierad konditionsträning så att både jag och kaninerna tycker det blir roligare! Berätta gärna vad/hur ni gör!

Annons:
MOJ
6/8/18, 8:06 AM
#1

Går på promenader, hoppar, går i skogen brukar jag göra (:

Sasha W
6/8/18, 7:06 PM
#2

Prommenad i skogen och Kaninhoppning, sedan brukar jag ta en riktig långprommenad 1-2 ggr/året

Mirriz
6/9/18, 5:08 PM
#3

#1 och #2 Tack! När ni går på promenad, hur ofta gör ni det och går ni samma varje gång eller har ni fler att variera mellan? Hur ser dem ut (alltså backar/grus/skog/asfalt eller dyl.)? Och ungefär hur långa är dem? :)

Agnes.stoltzz
6/9/18, 10:24 PM
#4

Just nu miljötränar och hoppar jag bara med min lilla herre. Miljäträning går mesg ut på att han ska få kolla sig runt lite, springa, gå genom diken och vara runt hundar, bilar och annat läskigt. I hoppningen jobbar jag bara med att han ska ta sig frammåt så vi hoppar lätta banor på låg höjd. Sen när han blivit mer säker i sig själc tänkte jag be ge mig ut i skogen. Springa i någob backe, hoppa stockar, gå på stigar och käka massa gott käk! Tipsar om att variera turer med skog och assfalt. Hoppning funkar också men det kan bli lite enformigt i början kanske. :))

Agnes.stoltzz
6/9/18, 10:25 PM
#5

Just3 sen går han också ute i en stor Hage så han kan motionera sig själv!

Mirriz
6/13/18, 6:17 PM
#6

#4 Tack så mycket! Jag ska nog bli bättre på att gå ut med mina i skogen, men i den närmaste skogen finns det inga stigar som synd är men det funkar ju ändå ;)

Annons:
Mirriz
6/13/18, 6:17 PM
#7

#4 Tack så mycket! Jag ska nog bli bättre på att gå ut med mina i skogen, men i den närmaste skogen finns det inga stigar som synd är men det funkar ju ändå ;)

Upp till toppen
Annons: