Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 2103 ggr
alice_holmberg
5/27/18, 7:55 PM

Burar

Hej hej 🤪

Söker efter en utebur till min kanin, skriv gärna tips 🙂

Annons:
Nattis & Pepsi
5/27/18, 9:19 PM
Fridaaaa
5/28/18, 9:17 PM
#2

#1 Dock många som inte är godkända eller bra kvalite

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vinter&Aspen
5/29/18, 6:27 PM
#3

Rekommenderar också Teddytassen. Har inte köpt bur där men däremot 2 underbara kaniner. De som driver Teddytassen är väldigt kunniga och seriösa och alla deras burar är godkända enl Jordbruksvekets regler vad jag kan se i alla fall :) om din kanin väger max 2 kg då vill säga!

Fridaaaa
5/29/18, 7:31 PM
#4

#3 Dessvärre är inte alla det, och dålig kvalite

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
5/29/18, 7:34 PM
#5

https://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/tvavaningsbur-snobben-med-utdragbar-lada-116-cm-707.html Denna är inte godkänd vintertid då övre delen inteär minst 50 cm hög

Men, många av deras är dyra med kass kvalite precis som andra ställen
Bäst är att bygga själv eller hitta någon som kan. Billigare och bättre :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Gnagare2]
5/30/18, 4:56 PM
#7

Jag har köpt både inne och uteburar på Teddytassen. Får ett bra intryck av dom. Har inget att klaga på gällande kvaliteten på burarna.

Tvärtom faktiskt. Jag hade gamla hemmagjorda burar innan,och jag upplevde att mina djur inte trivdes 100% i dom. När mina djur fick inviga Teddytassens utebur,så gjorde en av mina äldre honor,hon är fyra år gammal,glädjeskutt och "popcornade i buren. 🙂

tiger tok
5/30/18, 9:19 PM
#8

#6 personpåhopp är inte tillåtet, så man borde kanske inte kalla någon kass. #3 de är säkert kunniga, men inte särskilt seriösa om du frågar mig.

Fridaaaa
5/31/18, 8:41 AM
#9

#6 jo de är av kass kvalite de märkerna tyvärr . väldigt få såna burar som är bra. Tar inte åt mig av dina barnsligheter.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Travis D
5/31/18, 2:27 PM
#10

#8 det är inte personpåhopp /personangrepp att säga att någon sorts bur är av kass kvalité? Har faktiskt också hört att vissa av deras burar inte alltid är så bra kvalité. Vissa rent av kassa faktiskt.

Fridaaaa
5/31/18, 3:54 PM
#11

#10 Hon skrev att jag var kass. Kommentaren är borta nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Travis D
5/31/18, 4:11 PM
#12

#11 jag har nog problem med ögonen eller så 🤦‍♂️

trodde det var #5 inte #6 (som hon hade #- taggat) sry 😟

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
tiger tok
5/31/18, 5:27 PM
#14

#13 och du smutskastar människor som för fram sin åsikt, men det kanske är bättre att kränka privatpersoner än företag.. Som företag får man räkna med kritik.

Fridaaaa
6/1/18, 3:18 PM
#15

#12 INgen fara :) 

#13 jag har inte smutskastat ett företag. Att säga att vissa märken av burar är dåliga är inte samma sak som att smutskasta ett företag. 
Ett tips: Väx upp och låt bli forum innan du kan hantera att diskutera på dem.
Men tar som sagt inte åt mig av dina barnsligheter.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
6/5/18, 8:50 AM
#17

#16 Man kallar inte andra för snorunge när man själv är ett strålande exempel på någon som inte kan hålla sig till regler överhuvudtaget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
6/5/18, 9:49 AM
#18

#16 vad bra du beskriver dig själv ;) 

#17 bra skrivet :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tusseen
6/6/18, 4:40 PM
#19

Skriver nu från min systers konto då jag fått tillåtelse. Det var alltså jag som skrev #0 . Tack för alla era tips?! Det här med burar från teddytassen, har ingen aning om kvalitén på deras burar men tycker själv att de har väldigt dyra burar till salu. Så har ni några andra tips? på hemsidor sim har billiga men bra burar? Har tyvärr inte tid att bygga bur själv.

Tottie
6/6/18, 6:38 PM
#20

Zooplus :)

Annons:
Nattis & Pepsi
6/6/18, 7:17 PM
#21

Hej alla :) känner mig lite skyldig till allt ”tjafs” här , hade ingen aning om att Teddytassen hade icke godkända burar , har köpt en bur från teddytassen en gång o har tyckt att det var bra kvalite, ska tänka på att kanske söka lite mer fakta och veta saker säkert innan jag rekommenderar saker :)

tiger tok
6/6/18, 8:59 PM
#22

Bor du i Stockholm så har fäbodens kaninpensionat fina burar.

[Gnagare2]
6/6/18, 10:54 PM
#23

#21 Och då är jag lika skyldig. Jag har också rekommenderat burar från Teddytassen.  Visste inte heller att dom har burar som ej är godkända. Man lär sig alltid något på sådana här forum:)

Tusseen
6/9/18, 6:04 PM
#24

Funkar det med en tvåvåningsbur som är 116x63 ? Vet att denna bur är laglig men kommer min kanin att trivas i den? Han bor just nu i en innebur på 120x60 enplan och trivs jättebra.

Fridaaaa
6/9/18, 6:11 PM
#25

#24 Om du kan ha större - rekommenderar jag det om du inte har stor Hage till buren den kan vara i om dagarna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Gnagare2]
6/9/18, 6:11 PM
#26

#24 Med marsvin är det så att ju större desto bättre. Jag antar att samma sak gäller även kaniner. Jag tycker det låter lite för litet när det gäller en kanin.

Tusseen
6/9/18, 6:18 PM
#27

Kommer att ha stor Hage utanför som han kommer vistas i dagligen ca 1-3 timmar.

Annons:
Fridaaaa
6/9/18, 7:44 PM
#28

#27 Varför inte rovdjurssäker Hage som kaninen kan vara i morgon till kväll? Och bara stänga in  i buren på natten?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tusseen
6/10/18, 5:43 PM
#29

#28 då vi har ”robotgräsklippare” som klipper gräset ibland funkar inte det. Vi måste ha möjlighet att kunna ta bort hagen när den är ute och kör.

cissi_1993
6/10/18, 5:54 PM
#30

jag tror inte det kommer vara något problem men tycker ni att kaninen äter för dåligt kan ni ju ta ut kaninen och sen ställa in gräsklipparen ett tag medan ni umgås med kaninen :)

Tusseen
6/10/18, 6:27 PM
#31

#30 menade inte att det finns risk att kaninen äter för dåligt utan att kaninen inte kan vara ute i hagen när gräsklipparen kör då klipparen kommer att köra in i hagen, den har ju inga ögon om man säger så xD . Vi måste alltså då flytta hagen utanför gräset.

tiger tok
6/10/18, 6:35 PM
#32

Fast robot gräsklippare går ju att ställa in på vilka platser den ska köra på. Annars hade det ju varit omöjligt att bo nära en väg, ha en pool eller vad som helst.

cissi_1993
6/10/18, 6:36 PM
#33

ja det är klart det kan ju vara lite läskigt om den hela tiden krockar i buren.

Tusseen
6/12/18, 8:29 PM
#34

#32 jag det vet jag :) men vi har redan grävt ner sladdar i marken som den kör till, och det är mycket jobb att göra om det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: