Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 529 ggr
Agnes.stoltzz
5/26/18, 5:39 PM

Aggressiva kaniner

Vad tycker ni om folk som avlivar aggressiva kaniner? Skulle själv säga att det är helt fel, alla kaniner går att fixa till, må det ta tre år, men det går. Det var min Daisy ett levande bevis på. Håll en god ton, alla har olika åsikter. :) Vad tycker ni om avlivning av aggressiva kaniner?

Annons:
Fridaaaa
5/26/18, 5:44 PM
#1

Alla går inte att fixa, tyvärr men många

har man testat allt tycker jag det är ok

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Novachan
5/26/18, 7:27 PM
#2

Tycker det är en tråkig anledning, gällande alla husdjur, men en förståelig anledning för många. Alla djur går inte att hjälpa, men främsta anledningen är nog att alla djurägare inte har förmågorna till att ta hand om sådana djur

Calcifer
5/26/18, 8:11 PM
#3

Ibland är det bättre att ett aggressivt djur (som genom det absolut inte mår bra och förmodligen är extremt stressat också) får somna in i lugn och ro än att de t:ex ska studsa mellan hem och hem och hem igen för att ägare tar på sig ansvaret utan att ha förmågan att rehabilitera dem och sen inte vill avliva utan omplacerar igen. Om ETT hem har förmågan att rehabilitera med den kunskap och det tålamod som krävs så visst. Men om man inte kan själv utan måste söka nytt hem och inte är stensäker på att det isf blir sista bytet av hem så tycker jag man ska avliva.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cosmonautens
5/26/18, 8:45 PM
#4

Enligt mig tycker jag alla djur ska få en chans, om man givit tid till djuret samt prövat olika metoder men att det funkar inte så kan det vara svårt för djuret att hitta ett ställe att bo på. Inte så många som vill ha ett aggressivt djur…. Så ja, jag tycker om man gjort allt man kan och djuret inte hittar någonstans att bo/ingen vill ha djuret så kanske det bästa är att låta djuret somna in.

Upp till toppen
Annons: