Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1091 ggr
Lakritsstjärna
2018-05-23 23:48

Ny kanin sitter ihopkurad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte en ny kanin i dag. Efter att vi kommit hem var barnen lite väl snabba med att släppa i hop med de andra kaninerna. Det gick inte alls bra. Jag fick avbryta. Nu sitter hon egen bur för att vänja sig vid sin nya miljö i lugn och ro. Men nu har hon sutit ihopkurad i ca 3 h på samma ställe. Är det normalt eller kan hon ha skadat sig? Hon är 9 veckor gammal.

Annons:
lydisleon
2018-05-24 10:04
#1

Det är normalt. Det kan ta ett tag innan de blir vana vid omgivningen och vågar slappna av.

Peak303
2018-05-24 16:55
#2

Låt henne vara i 1-2 dagar innan ni ger er på henne. Om hon själv inte kommer fram!

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Vinter&Aspen
2018-05-24 21:54
#3

När jag tog hem mina två kaninungar som då var sju veckor satt de ihopkurrade tillsammans i ett hörn i flera timmar i sin kaninhage. Blev orolig eftersom de inte åt eller drack något. Testade då att gosade lite med dem och satte ut dem mitt i kaninhagen. Först då började de tveksamt krypa runt och nosa sig omkring. Nu är de jätte nyfikna och inte alls blyga i nya omgivningar, nästan lite för orädda :) Så jag tror det är helt normalt precis som de säger ovan! Försök bara att till att hon äter och dricker något om hon fortfarande inte har rört sig. Det är ju viktigt för kanintarmar att alltid hålla igång.

Sasha W
2018-05-24 22:02
#4

det är fullt normalt, tänk på att kaninen inte alls vet vad som händer. låt gärna kaninen vara ifred i ett eget rum så den får lugn och ro. även om den sitter där imorn igen kan jag nästan garantera att den medans ni sover vart ute och utforskat buren. ha bara tålamod, kan ta över en vecka innan kaninen vill röra sig när nån är nära.

lycka till med din nya kanin <3

Upp till toppen
Annons: