Annons:
Etikettallmänt
Läst 977 ggr
Feerai
5/23/18, 12:59 PM

Hur skyddar ni sladdar bakom TVn?

Hej,

Min lilla kanin har lärt sig att ta sig upp på TV-bänken nu, vilket är total katastrof, då det är fullt med sladdar bakom TVn från konsol, högtalare, lampor och TVn själv. Sladdarna som går från TV-bänken bort till uttaget var lätta att dölja med kabelkanaler, men jag har ingen aning om hur jag ska göra bakom TVn. 

Har ni några förslag?

Tack på förhand :)

Annons:
Record
5/23/18, 1:19 PM
#1

Gör en bur av ståltrådsnät, till TV'n eller kaninen. 😉

Pia-69
5/23/18, 2:57 PM
#2

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Feerai
5/23/18, 8:17 PM
#3

#2 Kabelkanalerna är lite svåra att klämma dit på "hängande" sladdar eller vad man ska kalla det för. Det finns ju de där spiralliknande grejerna förvisso, men de biter han igenom utan problem, haha

Vinter&Aspen
5/23/18, 9:35 PM
#4

Jag använder Ikeas sladdskydd, även på hängande sladdar då man får med plastband att spänna till dem med, dessutom är det extremt prisvärt: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20281419/?query=RABALDER+Kabelsamlare Kolla dock till sladdskydden då och då för att se om kaninen har gnagt på dem, då kanske man får förstärka med ytterligare ett lager sladdskydd eller ev. hitta en annan lösning. Har även sett någon som använde en uppskuren trädgårdsslang att lägga kablar i, något klumpigare lösning men en trädgårdsslang är nog svårare för en kanin att bita sig igenom.

Record
5/23/18, 10:49 PM
#5

Försök att hänga TV'n i taket, eller ge kaninen mer mat. 🤔

Feerai
5/26/18, 10:40 AM
#6

#5 Fyndigt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: