Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1322 ggr
Hästbäst
5/19/18, 11:52 AM

Kulldagbok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kaninungar mellan Belli och Ludde. Båda är dvärgvädurar. Belli är Otter egern satinrex. Hon har en jättemysig päls. Hon kan vara lite blyg ibland men om man ger henne mat blir hon lugn. Detta är hennes första kull. Ludde är gul/svart japanbrokad WT, Normalpälsad, satinbärare och rexbärare. Han är väldigt nyfiken och framåt vilken har ärvts vidare till tidigare kullar. Vi ska förhoppningsvis spara en hona. Hemsida, med mer info och bilder: https://alvbronskaniner.weebly.com

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Hästbäst
5/19/18, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Belli fick ungar idag lite innan kl 11. Hon hade börjat med ett bo några dagar innan, det var inte förrän någon timme innan hon födde som om hon ryckte päls. Ung halv 11 gick hon in i boet och kom ut ca 20 min efter. Hon fixade antagligen det sista och födde ungarna. Lite innan 11 kollade vi i boet och såg små söta ungar, det är antagligen 4-5 st, med blandade teckningar. Hon är väldigt mån om ungarna och sitter på botaket och vaktar. Efter de gånger vi kollade in gick hon dit för att se att allt såg bra ut. Nu sover ungarna. Ni får gärna ge förslag på kulltema, det är ju pingstafton idag så kanske något som passar med det?

Hästar är våra bästa vänner

Morötterna
5/19/18, 3:43 PM
#2

Ksk pasta, godis, en spec. bokstav eller läsk? Lycka till med kaninerna nu🎉🐰

Morötterna
5/19/18, 3:43 PM
#3

Ksk pasta, godis, en spec. bokstav eller läsk? Lycka till med kaninerna nu🎉🐰

Hästbäst
5/20/18, 11:18 AM
#4

#3 Tack så mycket!

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
5/20/18, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Idag kollade vi ungarna. Det ser ut att var 5 st och alla verkar må bra. Jag tror att en unge är Otter likaså en japanbrokad WT medans resten är någon slags WT, det återstår att se. WT-Wienertecknad. På andra bilden är det ett huvud som sticker fram (syns bättre på videon) vilket innebär att det blir 5 st om man räknar. Eller vad tror ni?

Hästar är våra bästa vänner

V:s79
5/21/18, 4:32 AM
#6

Grattis:) Kulltema är alltid svårt att komma på. Vi körde bilmärken på ena och märkeskläder på andra. Disney, harry Potter, musiktema, frukt, blommor, grönsaker, motorcyklar, artister eller filmtema.

Annons:
Hästbäst
5/21/18, 7:03 AM
#7

bbbskskskskskskgslfksfpfffkådiåfkfåkfåkfåkfåkskshsksksssksskspksssksskskpsksdåpsskåfpååhskshskdfåhkdåkhsåfkskskåfkfkåffskfåfkfklaåffkfkfåfkfkfkfåkåfkåfkåfkåfkåfkflskskåsgdåhkfålsfkåfkdpkfåkfkfkfådkfåkfåfplkfkåffkfkåfpdkpdåkkoffhdfhffåofdhfdhfphöghdfffkfföÅDKSKSKÅDKSkssskhfådplfdådåphhgkFAFIFfosfådppdkfåkfkgåskgåskgskfå

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
5/21/18, 8:07 PM
#8

#6 Tack! Bra förslag. Vet inte vad som hände med #7?

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
5/21/18, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Jag såg 6 ungar idag, alla är runda och fina förutom en som är ganska mycket mindre än de andra. Vi lät den ungen dia lite på Belli som var så duktig. Två ungar hade även smitit och lagt sig i andra delen av bodelen, de hade väl tröttnat på sina syskon. Belli är väldigt beskyddande och ser över ungarna ofta. Hon diar dem mer än 2 ggr per dag även fast vi är där ute. Men hon klarar det bra även fast det är hennes första kull.

Hästar är våra bästa vänner

Nattis & Pepsi
5/21/18, 9:22 PM
#10

Oh vad kul med små kaninungar❤ Hoppas dem lilla växer ikapp dem andra☺️

Hästbäst
5/22/18, 7:51 AM
#11

#10 Verkligen!

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
5/23/18, 8:58 PM
#12

De är 4 dagar gammla idag. Har inga bilder i boet bara när de ligger i andra änden så kan inte lägga upp några här. Hon har diat de 4-5 ggr idag och varje gång drog hon med sig några ungar i spenarna. Som tur var det varmt ute annars skulle de nog varit döda. Den lilla vägde 30 g igår, 28 g imorse, 29 g ef och 31 g när vi hade låtit den dia. De andra vägde över 60 g så den är hälften så liten. Lillen har livskraft och verkar må bra, men jag tror det är en Rex eller satinrex eftersom de utvecklas långsammare och blir lite mindre.

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
5/26/18, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

En liten uppdatering igen. Vi fortsatte att låta lillen dia på Belli och nappa den med laktosfri grädde två ggr/dag minst. Idag på em när jag skulle kolla ungarna såg jag att den var död💔. Det är så sorgligt men jag hoppas att den får ett bra nästa liv, den lilla kämpen💕. De är ju en vecka idag och alla fem som är kvar är väldigt runda. På några har springan mellan ögonlocken blivit lite tydligare så de öppnar nog ögonen om någon dag. Eftersom de är väldigt varmt ute så har ungarna gärna krypit ut ur boet eller följt med ut när Belli diat, kan tyvärr inte lägga upp bilderna här men de kommer upp senare på hemsidan. R.I.P❤️

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Nattis & Pepsi
5/26/18, 10:38 PM
#14

Stackars den lille💔 Dem andra ser jätte fina ut💗

V:s79
5/27/18, 2:25 AM
#15

Tråkigt när någon dör😢 men håller med om att dom andra ser fina ut💞

Hästbäst
5/27/18, 9:05 AM
#16

#14 och #15 Verkligen😥 De andra är jättefina. Det blir två satiner den svarta med vit bläs och den som är lite randig, den är nog japantecknad WT. Resten blir nog normalpälsade. Jag hoppas dock att någon av satinerna är hona så att vi kan spara den.

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
6/9/18, 5:30 PM
#17

Alla ungar mår bra och är super trevliga. De är 3 veckor idag. Jag är lite osäker men jag tror att den enda honan är rexpälsad, lite sämre bara. Vi har bestämt kulltema och det blir choklad och alla har fått namn. Ni får gärna kolla på bilderna på hemsidan: https://alvbronskaniner.weebly.com/chokladkullen.html

Hästar är våra bästa vänner

Upp till toppen
Annons: