Annons:
Etikettallmänt
Läst 687 ggr
Jag och mina djur : )
2018-05-15 22:06

Bajsade typ 20 pluttar

Hej! Idag hälsade min kaninhona på en ny 10 veckors pojke. Hon har inte träffat en kanin sen hon bodde med sin mamma och syskon. När hon stod och hälsade så började hon bajsa, minst 20 pluttar och typ en var femte sekund. Var det för att hon träffade en annan kanin? Annars äter hon och bajsar normalt, och efter dom 20 pluttarna (minst) när jag tog bort den andra kaninen så slutade hon :/ Tacksam för svar och funderingar💕

Annons:
Nattis & Pepsi
2018-05-15 22:25
#1

Vet inte varför det blev så :/ testa några timmar eller ngt efter o se om hon fortfarande bajsar så där :)

Nellyh
2018-05-16 14:00
#2

Helt normalt. Det är så kaniner märker revir så andra kaniner kan lukta sig fram vad det är för ”typ” av kanin som varit där. När jag ska para mina kaniner så brukar alltid honorna bajsa enormt mkt :)

Jag och mina djur : )
2018-05-16 15:48
#3

#2 Tack så mycket, blev rejält orolig när hon gjorde det!

Maleficum
2018-05-16 17:41
#4

Är som Nellyh säger revirmarkering. När jag får "främmande" här hemma (spelar ingen roll om det är människa, hund eller annan kanin) som min kanin inte är superbekant med så pluppar han alltid överallt i vardagsrummet (normalt sätt så är han super på att hålla sig till lådan).

Men om han känner dem som kommer väl (träffat dem många gånger innan) så känner han inget behov av att markera längre.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Orio
2018-05-16 23:00
#5

vår kanin är nu 3,5 mån. och har successivt fått friare tillgång till hela lägenheten men tycker att han blir sämre med att vara rumsren ju mer utrymme han får. det händer att vi hittar några pluttar lite här och var och några kiss markeringar i soffan i vardagsrummet. Vi har en stor lägenhet och han bor i dotterns rum och vardagsrummet är på andra sidan lägenheten. 5-7 pluppar i övriga lägenheten och 10 i dotterns rum. är det normalt eller hur får man kaninen helt rumsren? Han hinner gått och väl tillbaka till dotterns rum men pluttar lite överallt i hennes rum nu när han fått tillgång till hela lägenheten. Ska jag begränsa utrymmet till bara dotterns rum tills han är större? eller tror han att dotterns rum är bur nu när vi tog bort buren?

Nellyh
2018-05-17 08:50
#6

#5 kastrera honom. Då försvinner revirmarkerandet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: