Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1004 ggr
batmanthebun
5/10/18, 3:38 PM

Kanin på rymmen

Så hösten 2016 så rymde min lilla Batman och Quinn från oss när mina föräldrar vaktade dem och när jag kom dagen efter hittade jag quinn tryckandes på tomten men vi hittade aldrig batman. Sommaren därefter fick vi veta av en granne de sett en svart kanin springa runt men det va tyvärr inte min älskling, den va åt gotlandshållet i storlek och stående öron, det förstörde mig något otroligt att få upp förhoppningarna bara för att få dem krossade. Men jag hade iallafall Quinn och min nya kanin Ivy. Men båda blev sjuka i höstas och gick bort strax efter varandra vilket va den värsta månaden i mitt liv. Vet inte om jag är en hemsk ägare eller om jag bara har den värsta oturen med kaniner. 

Nu idag såg jag ett medelande på en fb grupp i våran stad om att någon sett en svart dvärgvädur springa runt och de inte lyckats fånga den och om någon kanske saknar den. Vill inte få upp förhoppningar om att det är min kille, oddsen att han överlevt 1.5 år är så himla minimala det praktiskt taget är omöjligt. Jag ska ändå gå och försöka hjälpa att fånga in för även om det inte är min lilla kille kan jag hjälpa denna kanin att antingen komma tillbaka till sin ägare eller åtminstone ge den ett säkert hem och lämna den hos djurens chans eller liknande för tror inte jag har mage att ta hand om en till kanin för verkar som det enda jag är bra för är att göra så de går bort…

Annons:
Travis D
5/10/18, 6:55 PM
#1

Vart är det du bor? (vilken stad mest nyfiken för om det är i stockholm hjälper jg gärna till då min kompis också förlorat ett svart dvärgvädur här fast han heter Lakrits och försvann 2017 <-hösten)

MOJ
5/10/18, 7:42 PM
#2

Jag tycker inte att du ska känna skuldkänslor för det som har hänt. Det låter som en hemsk slump. För att minska chanserna för att detta händer igen (om du köper en ny kanin) så kan du vaccinera för sjukdomar och bygga säkrare hagar för att dom inte ska springa bort. (:

batmanthebun
5/12/18, 8:41 PM
#3

#1 Bor i Bålsta så är en liten bit från Stockholm men personen som sett kaninen vägrar berätta vart kaninen befinner sig och vill nu inte längre försöka fånga kaninen för att det "stressar den för mycket" så sitter här och kan inte göra någonting. #2 Kommer ta långt innan jag klarar av att ha kanin igen. Vi höll på att bygga en inhägnad som är rovdjurssäker och pappa släppte ut dem i kompostgaller för han ville släppa ut dem och tänkte de klarar sig medan han gick in för att gå på toa men det visade sig vara fel. Så nu har vi en stor kanin inhägnad som står tom och bara påminner mig om att de är borta. Dem har varit vaccinerade allihopa, Ivy mådde inte bra när vi fick henne och hon började bli bättre enligt veterinären men blev snabbt värre och Quinn fick vad de tror va lätt lunginflammation som hon gick på antibiotika och blev bättre men sen vet vi inte om hennes magflora förstördes eller om hon svara dåligt på den fast det va kaninvänligare antibiotika så hon blev mycket värre och tog beslutet med vet förslag att låta henne somna in istället

Tusseen
5/13/18, 3:10 PM
#4

Skulle så himla gärna hjälpa till o leta, men tyvärr bor jag för långt bort ;( Så ledsen för din skull, men detta är absolut inte ditt fel. Kramar från mig till dig ❤️

batmanthebun
5/13/18, 7:01 PM
#5

Nu så har hon svarat efter jag hållt på jagat henne och hon skickar video på kaninen och den har stående öron när hon hade sagt det är en dvärgvädur… Vet inte vad jag ska känna, fick upp hopp att jag kanske skulle kunna få ett lyckligt slut och återförenas med min älskade kille att jag äntligen skulle kunna sluta oroa mig över vad som hände med honom. Detta är andra gången jag trott jag skulle få min kille tillbaka bara för att få det krossat igen

Nattis & Pepsi
5/15/18, 10:48 AM
#6

Stackars dig, men oavsett tror jag att din kanin har/hade ett bra liv med dig ❤ det är verkligen inte ditt fel❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: