Annons:
Etikettallmänt
Läst 382 ggr
Alexkanin
5/5/18, 7:06 AM

Kanin på balkong/inglasad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi älskar vår nya familjemedlem! Men vi tycker det är lite jobbigt att stänga in oss. (Bor i lägenhet med tre rum. Och två av rummen blir alltid stängda. Det gillar inte våra katter och de blir mycket spring fram och tillbaka för att öppna och stänga dörrar.) Vår fina kanin Kajsa springer alltså fritt här hemma i vardagsrummet, hall, kök och toaletten(förutom när vi sover och jobbar). De har hänt flera olyckor i soffan och därför har vi på massa olika sätt försökt avskärma soffan. Men man ska ju inte underskatta våra små, för alltid hittar hon ett sätt att komma upp i soffan. Så detta börjar bli stressigt då jag absolut inte vill att hon kissar i den då den är ganska så ny pluss aööt spring med att öppna dörrar till katterna..Och sambon börjar ledsna, och har vell inte riktigt varit med på att skaffa kanin, och de var ju dumt av mig att inte lyssna på honom. Så igår kväll var jag påväg att skriva en annons om att sälja Kajsa, men nää så gör inte jag, Har man skaffat djur har man ett ansvar att hitta en lösning! Så för att göra både sambo, mig och kajsa nöjd, tänkte jag att hon får bo på hela balkongen (som kommer bli inglasad typ nästa sommar) och under sommaren brukar man ju kunna ha öppen dörr och då tänkte jag att man kan bygga en liten vägg från balkongdörren och in en bit i vardagsrummet. Så att ifall de blir för varmt när vi fått inglasat att hon har möjligheten att komma in där de blir lite svalare. Undervintern får ju dörren vara stängd. Men de blir ju lite varmare på balkongen under vintern oxå när de är inglasat. Så skulle hon kunna komma in för gos och kel innomhus i någon timme? Pluss att hon ska få gå promenader/skutta ute i sele. Vad tror ni som har bra erfarenhet av kanin, funkar denna plan tro? Jag älskar alla mina djur och vill verkligen att de ska fungera, men de måste ju vara rimligt också. Vi ska även.kastrera henne snart och hoppas att hon återgår till sitt "normala" kissa och bajsa, oftast i lådorna vi har. Ja nu blev de ett svamligt inlägg men hoppas ni kan komma med råd tips? idéer och om detta är en bra ide(kanin bi på snart inglasad balkong, pluss en bit in i vardagsrummet genom att bygga en vägga. En bild är vell alltid kul så här kommer en bild på na'

Annons:
Upp till toppen
Annons: