Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1550 ggr
kabiris
2018-05-04 00:36

Söker efter en fodervärd omgående till en hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! Jag är en 21:årig tjej som bor i Stockholm och har en minirex hona (född 16.10.26) Vi befinner oss ca 25 minuter från stan. Situationen som har uppstått är att min mamma ska flytta ihop med sin nya man till järfälla den 1 Juli 2018. De vill inte att kaninen ska följa med då de anser att det är onormalt för en 21:åring att vara så engagerad i en kanin och de tror att jag kommer växa som individ så fort jag gör mig av med henne. Jag skulle snarare argumentera tvärt emot då kaninen är den enda tröst jag har när det känns som att alla vänder ryggen. Jag har även haft depression i flera år och kaninen var en av orsakerna till att jag blev mycket bättre. Bara tanken på att splittras ifrån henne gör att hjärtat nästan går sönder. 

Jag ska även ansöka till en utbildning i Göteborg I september, utbildningen är från jan 2019 till dec 2020. Målet är då att ta med kaninen till Gbg men behöver en fodervärd som är beredd på att kunna tänka sig vara fodervärd i 2 år.

Ramsey som jag kallar henne är en hona som gillar att hitta på hyss men är samtidigt väldigt lugn. Hon älskar att ligga bredvid en i sängen och mysa och putsar tillbaka när hon fått sin dagliga "massage". Väldigt lätthanterlig då hon är väldigt tam, lätt att lyfta upp (stadigt tag om rumpan). klipper klorna regelbundet. Hälsar gärna på främlingar och klättrar över vem som helst för att undersöka. Hon är öronmärkt, men ej kastrerad (detta kan vi komma överens om ifall det är ett måste att hon ska vara kastrerad, då gör jag det.) Är försäkrad hos Agria.

Jag söker dig som kan innan den 1 Juli 2018 ta emot lilla Ramsey och erbjuda henne kärlek och uppmärksamhet medans jag inte kan det, Och att du är beredd på att kunna tänka dig vara fodervärd tills 2020 dec om hon inte skulle kunna följa med till Gbg. 

Bur och alla tillbehör följer med. 

Vi ser fram emot att höra från er och berättar då gärna mer om henne, tack!

Mvh Nathalie

Annons:
vallhund
2018-05-05 02:55
#1

Du söker en kaninvakt?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: