Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 675 ggr
Emala
4/30/18, 1:00 AM

Behöver hjälp ang nyfödda ungar!

Övertog nyligen en hona som är ca 10 månader gammal. Hon har haft två kullar redan, hos tidigare ägaren, men sen vart hon separerad från hanen. Natten till igår födde hon 7 st ungar! Två av dem är mindre, rynkiga och magra, till skillnad mot de andra som har runda fina magar. Jag lade honan i mitt knä och hjälpte de två små ynkliga att dia. De diade, men inte längre än ett par minuter, sedan ville de inte ha mer… Är beredd på att de kanske inte överlever, men vill ändå försöka hjälpa dem. Hur ofta ska man hjälpa dem att dia? Vet att kaninmammor diar 1-2 gånger/dygn.

Annons:
tiger tok
4/30/18, 7:44 AM
#1

Hjälp de kanske 3 ggr/dygn till en början, blir de bättre så gå ner till 2 ggr/dygn. Om 3 ggr/dygn inte är tillräckligt så får du hjälpa dem oftare. Anledningen till att hon är dräktig igen är för att när en hona precis fött ungar, kan hon paras om igen precis efter födseln, och då gjorde hanen det. Så om hon bodde med hanen när hon födde sin andra kull, så parade han om henne då.

Linnea777
4/30/18, 8:31 AM
#2

Stödmata 2-3 ggr/dygn och skulle ungarna blo sämre och inte orkar dia längre. Så är det bättre att man avlivar de än att de svälter ihjäl.

Emala
4/30/18, 8:58 PM
#3

Tack!

JessicaOlin
4/30/18, 10:43 PM
#4

en hona bör inte paras innan 7 månader första gången  ååååååh vad ledsen jag blev :(

stödmata bebisarna och hoppas på de bästa <3
lycka till <3

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Emala
5/1/18, 2:17 AM
#5

#4 Hon var ca 8 månader när hon fick första kullen. Jag hjälper de två små magra ungarna att dia från mamman, de är pigga och riktiga kämpar! De övriga är normalstora och har runda magar, så de klarar nog sig fint! Tack!

JessicaOlin
5/1/18, 3:24 PM
#6

# va skönt  
följer gärna hur de går:)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
Emala
5/2/18, 9:46 PM
#7

#6 Vad roligt! Den ena av de små har växt till sig, men den andra är fortfarande pytteliten. De andra ungarna är tre gånger större! Men den är pigg och kämpar på! Äter som bara den med lite hjälp. Kan tyvärr inte lägga ut bild ännu, då det strider mot forumets regler…

tixEntry
5/3/18, 8:24 AM
#8

#7 Du kan ta bilder på dem i boet :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: