Annons:
Etikettallmänt
Läst 649 ggr
Jennifer-157
2018-04-23 10:44

Ingen lust längre

Jag har länge velat ha en kanin och tjatat om det i månader, men nu när jag fick ett ja, så vill jag inte ha kanin längre. Har ni känt så någon gång? När jag vill något så mycket men får inte, sen får jag, då vill jag inte ha det längre.

Annons:
Jennifer-157
2018-04-23 10:45
#1

Man vill ha det man inte kan få. Man vill inte ha det man kan få.

Arcade-Foodie
2018-04-23 11:10
#2

Har aldrig känt så, för när jag går in för något så menar jag allvar. När man ändras bara för att man kan få ett husdjur, det innebär bara att man inte går in med hela sitt hjärta och ser inte allvaret med att äga ett djur och allt ansvar som kommer med det. Men det är vad jag tycker. Även jag själv som alltid viljat ha ett husdjur i massor av år tycker vissa dagar är jobbiga, speciellt när jag är trött. T.ex. har en madrass som jag måste tvätta, täcken och städa mitt rum då det finns massor av hö överallt och min kanin har använt min säng som toalätt… Men skulle aldrig tröttna på mina kaniner då jag älskar dom massor och de förtjänar det bästa man kan ge dom även fast de ger mig massor av jobb.

Jennifer-157
2018-04-23 12:10
#3

#2 Jag har haft kanin för ett halvår sedan och jag tog hand om den bra. Jag ser allvaret med att ha husdjur, jag har en hamster och katt. Jag vill fortfarande ha kaniner, men jag har behövt tjata mig till det, och det gör så att jag inte har lust. Du tolkar det fel. Det är svårt att förklara. Jag tycker att vi avbryter inlägget, för att fler inte ska missförstå.

Arcade-Foodie
2018-04-23 13:52
#4

Vet hur jobbigt det är att tjata, har gjort det i mer än 10 år och fått mina drömmar krossad massor av gånger när min föräldrar lovat och varit påväg att köpa ett husdjur men sedan ångrat sig. En gång på min födelsedag skulle vi skaffa en hund men det hände aldrig. Slutat upp med att jag ignorera vad mina föräldrar säger och själv köpte mina husdjur. De behöver inte spendera något och de behöver inte ta hand om något, och de kan inte hindra mig från att spendera mina egna pengar hur jag vill :)

Arcade-Foodie
2018-04-23 14:10
#5

Och vad hände med din förra kanin, du hade en men har den inte längre.

MuffinDigger
2018-04-24 13:32
#6

Hur gammal är du Karties? Enligt mig bör man ha sina föräldrars stöd när man köper husdjur. Vad händer om djuret blir allvarligt sjuk? Veterinär kan kosta mycket. Dessutom tror jag att om ens föräldrar ångrar sig hela tiden kanske husdjur inte passar ens familj. Menar absolut inte att vara elak eller något sånt, vara undrar hur du menar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: