Annons:
Etikettallmänt
Läst 491 ggr
Linnaasp
2018-04-22 17:38

Hur dömande är folk egentligen?

Nu är det såhär att jag äger redan en kanin med ett hack i ena örat. Det fick hon när hon var unge och bodde hos sin mamma hemma hos uppfödaren, då de bråkade. Jag var alltså inte med när det hände och hade inte heller ens tingat henne då. Det är ganska stort, men det har läkt färdigt och sen jag köpte henne har det inte blödit eller något. Det ser bara lite obehagligt ut. Nu ska jag då köpa en jättefin vuxen hane som har varit med om samma sak, fast han bråkade med en annan hane. Detta hände då också hos hans uppfödare. Det ser ungefär likadant ut som hacket i min honas öra. Så nu till "problemet", jag är lite rädd att folk ska döma mig och kanske tro att det är jag som har skadat dem. Kommer självklart säga vad som har hänt, men inte skylla detta på någon då det inte var uppfödarnas fel heller direkt. Men hag har ju sociala medier där kag lägger ut bilder på kaninerna och är orolig att folk missuppfattar och tänker att det är jag som förorsakat det som sagt. Vill bara veta hur pass dömande folk är liksom. Tror ni att någon kommer att dra sådana slutsatser eller är det egentligen ingen som tänker på sådant? :)

Annons:
Cosmonautens
2018-04-22 17:41
#1

Folk är riktigt dömande nu för tiden, men folk kan ju inte dra några slutsatser utan att du har fått förklara vad som hänt/hände. Sen tror jag inte att folk kanske kommer tänka på det ändå, annars är det bara att förklara🙂

Linnea777
2018-04-22 17:52
#2

Tror inte att det är jätte ovanligt med kaniner som har hack i öronen. Så tycker inte att det borde bli någon jätte stor grej av det. Men man kan ju ändå förklara:)

Rafflan
2018-04-22 18:42
#3

Inte jätte ovanligt att kaniner har jack i öronen så tror ingen kommer döma dig, och frågar dem säg bara den ena fick det som bebis när den bodde med mamma och syskon, och att hanen råkade komma åt och bråka med en annan hane hos uppfödare, ingen kommer döma dig :)

Linnaasp
2018-04-22 18:45
#4

#1 #2 #3 Tack för era svar! :) Jo, om någon frågar så berättar jag såklart hur det gick till. Sedan så spelar det ju heller inte så stor roll vad folk spekulerar om en, bara man vet själv vad man gjort och inte gjort så kan man ju köra sitt eget race.

Upp till toppen
Annons: