Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 584 ggr
Jennifer-157
4/20/18, 11:04 PM

Hanar tillsammans

Jag har hittat två stycken hanar på blocket, dem bor tillsammans och är snälla mot varandra. Kaninerna är 5 månader, så jag undrar om dem kan börja bråka när dem blir äldre?

Annons:
Jennifer-157
4/20/18, 11:05 PM
#1

Jag tror att dem är syskon.

Cosmonautens
4/20/18, 11:37 PM
#2

Har för mig att vissa brukar bråka när de blir könsmogna men man vet ju aldrig🤔

Jennifer-157
4/21/18, 9:34 AM
#3

Kaninerna är inte kastrerade :( Ifall jag bara hittar en hona från fäboden så köper jag en av hanarna. Jag vill ha en ung hane,så det blir perfekt :D

Jennifer-157
4/21/18, 9:43 AM
#4

Det känns lite elakt att bara köpa en, för då blir en av dem ensam:(

Jennifer-157
4/21/18, 11:34 AM
#5

Det finns inga kaniner på fäboden och det är redan personer som har tingat alla ungar. Det finns inga uppfödare i Uppsala, så det blir nog inga kaniner. Dem sa att det är bäst att skaffa en hane och kasterera den och sedan skaffa en ung hona, men som sagt finns det inga uppfödare i Uppsala. Det finns ju en ung hane nära oss, men är det taskigt om den får vara ensam utekanin tills vi hittar en ung hona? Om vi inte hittar en hona på hela sommaren, kan hanen vara ensam då?

Fridaaaa
4/21/18, 1:08 PM
#6

Hanar går sällan ihop, oavsett om de är syskon eller inte, eller kastrerade.
Ska du ha två kaniner, satsa på kastrerad hane och hona :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Jennifer-157
4/21/18, 1:43 PM
#7

#6 Som sagt i ett annat inlägg så ska jag skaffa en hane och kasterera, sedan ska jag skaffa en ung hona när jag hittar en :D

Linnea777
4/21/18, 3:23 PM
#8

Annars tror jag hanar ska kunna gå ihop om dom är syskon. Så länge dom har en stpr yta med gömställen osv:)

Fridaaaa
4/21/18, 3:41 PM
#9

#8 Spelar ingen roll om de är syskon eller inte. 
Extremt sällan hanar fungerar tillsammans och onödig chansning

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
4/21/18, 3:45 PM
#10

#5 Det finns gott om uppfödare i Uppsala län, det är bara att välja🙂 http://www.ulkaf.se/uppfoumldare.html

Jag skulle inte hålla två hanar ihop, möjligtvis kastrerade, men absolut inte fertila. Det slår om rätt fort med hormonerna på fertila hanar och plötsligt är de i luven på varandra. I så fall är det bättre att du väntar, eller låter dem sitta i varsin bur så att de kan se varandra.

Jennifer-157
4/21/18, 4:25 PM
#11

Det blir ingen kanin. Säljaren hittade en annan köpare, hennes dotters kompis ska ha båda två :(

Upp till toppen
Annons: