Bur och aktivering

Lekstuga till "kaninbur"

2018-04-20 16:03 #0 av: Lilyz

Hej alla! 

Jag har på sistone funderat på att skaffa kanin igen, hade det för många år sedan och nu när jag flyttat till hus finns det så mycket möjligheter till att bygga en riktigt fin bur. Vi har en lekstuga på gården som inte används, någon som har erfarenhet av att bygga om en sån till en kaninbur? Skulle det fungera tror ni eller är jag helt fel ute? Tänkte att man i så fall kan bygga en utebur runtom stugan, stor nog att gå in i så kan man ha dörren till lekstugan öppen på dagarna och stänga in dom där nattetid. Glad

Anmäl
2018-04-20 16:09 #1 av: Vera27

Ja det borde gå att använda det som kanin hus, men då kanske man måste "säkerhets ställa" inne i lekstugan. Ifall man inte vill att golvet ska bli smutsigt av allt kiss/bajs (om kaninen inte är rumsren) så kanske man måste sätta några filtar, kolla ifall det finns tapet eller något annat som inte är farligt för kaninen att ganga påGlad Har ingen kunskap om kaniner så jag kanske har helt fel, men det borde väll funkaFunderar

https://cosmoshamstrar.weebly.com/

Anmäl
2018-04-20 16:31 #2 av: Frosstis

Mina bor i lekstugan :)

Anmäl
2018-04-20 16:38 #3 av: Lilyz

#1 Tack för ditt svar! Precis, man får hitta någon lösning för sånt, kanske går att lägga någon plast över golvet och sedan fylla på med någon form av bottenmaterial. Ska kolla upp vilken sort i så fall. Glad Kommer helt klart se över hur det ser ut inuti och spåna på hur man kan göra den lämplig. 

Anmäl
2018-04-20 16:38 #4 av: Lilyz

#2 Härligt! 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.