Annons:
Etikettallmänt
Läst 621 ggr
Snöboll o Nutella
4/19/18, 12:59 AM

Kastrering och hörsel

Hej! Bra sida! Vi köpte två kaniner förra sommaren, som skulle vara systrar. Men nu ställer sig ena "systern" bakom och juckar så fort hen kommer åt… Hmm…. Kan detta vara vanligt även för honor nu i puberteten? En kull skulle vara okej och sedan kastrering av hanen. Kaniner ska ha bra hörsel men våra reagerar inte det minsta vid ljud, inte heller höga plötsliga ljud. Klickern registrerar de tyvärr inte. Tacksam för lite svar 😀

Annons:
Luna111
4/19/18, 2:15 AM
#1

Det är ett dominansbeteende. Vanligt hos honor, då de gör upp om rangordningen. Hörseln har jag tyvärr inget svar på!

tiger tok
4/19/18, 6:45 AM
#2

Antagligen dominans. Men om det inte skulle vara det så ska ni ju absolut inte ha en kull utav dem! Om de egentligen skulle vara systrar men det visar sig att den ena är hane är de ju syskon, och då blir det ju väldigt hög grad av inavel i kullen.

MuffinDigger
4/19/18, 8:04 AM
#3

Om det var en hane skulle ni fått en kull för långe sen tror jag! ;D Sen ska kaniner ha mycket bra hörsel. Är det båda du märker problem hos så har jag svårt att tänka mig att de är döva. Kanske är det bara inte tillräckligt intressanta ljud. Bor de inne eller ute?

vallhund
4/19/18, 8:15 PM
#4

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: