Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 973 ggr
Irisan
2018-04-10 14:45

Låna kaninhane mot betalning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Söker någon som kan låna ut en kaninhane som vill bli pappa 🙂 ? Eskilstuna med närområde.

Vår Lejonhuvade dvärgvädur/teddy kaninhona Zelda är redo för att bli mamma någon gång i maj. Hanen får gärna vara dvärgvädur/ teddy. Behöver inte vara renrasig. Vi bedriver ingen kaninavel, men Zelda blev nyligen ensam eftersom hennes sällskap - systern MeiMei rymde och förolyckades. Vi tänker behålla någon av kaninungarna som sällskap till Zelda och sälja resten till ansvarsfulla ägare som söker sällskapskaniner. 

Zelda är utekanin och jättesnäll.

Annons:
Sjöbodens kaniner
2018-04-10 20:57
#1

Jag har en renrasig kaninhane som är dvärgvädur. Han är i färgen chinchilla och är världens mysigaste kanin. Har även stamtavla. Hör av dig om du vill ha bilder. Han håller även på med Kaninhoppning där det går väldigt bra.

[EM_L]
2018-04-11 09:30
#2

Har hon härstamsbevis? Vet ni något om bakgrunden? Rekommenderar att INTE avla på djur utan härstamsbevis eller stamtavla.

Linnea777
2018-04-11 20:44
#3

Skulle inte rekommendera dig Att ta en kull bara för att ni vill spara en unge som sällskap till din hona. Det finns redan så mycket kaniner som letar hem så det är bara onödigt att sätta flera kaniner till världen utan ordentligt syfte.

-Aida-
2018-04-12 08:38
#4

Det är svårt att få kaniner sålda, en närliggande uppfödning fick ungar men inga sålda, kollar man på blocket så förstår man varför.

[EM_L]
2018-04-12 09:46
#5

Det är bättre att skaffa en vuxen kanin till henne.

Irisan
2018-04-12 13:58
#6

Tack för era åsikter, ni vill säkert kaninernas bästa, men jag letar efter en kaninhane att hyra. Det finns många andra trådar där man kan diskutera nyttan av Att ta en kull, stamtavlor, försäljning mm. Jag är ingen nybörjare när det gäller kaniner och kan ta ansvar för vad jag gör och jag vet vad som är best för mina kaniner. Så jag ber vänligen att komma med förslag på lämplig kaninhane att hyra,  mot bra betalning. Vi finns i Eskilstuna och kan åka en bit inom Sörmland. 

Zelda är i toppskick, snäll och en duktig på att hoppa, så vi hoppas på en hane som kan bidra med bra hälsa och karaktär.

Annons:
[EM_L]
2018-04-12 14:08
#7

#6 Vi vill såklart kaninens bästa. Men du vet inte om honan har några defekter som bettfel eller något så i släkten? Para inte! Bettfel kan ärvas(rätta mig om jag har fel) Och kaninungarna kan få problem med att äta senare i sitt liv eller så dör dem vi födseln eller får dåliga magar. Vad som helst kan hände!

Irisan
2018-04-12 14:57
#8

Tack, MEML, för omtanke, men jag har bra koll när det gäller kaninhonans ursprung och hälsa. Jag skrev ju att jag är inte nybörjare när det gäller kaniner och kan ta mitt ansvar. Jag tänker att det är lite onödigt att skriva hela kaninens historia i detalj i en sådan annons. Jag har mer än 10 års erfarenhet av kaninskötsel och har vuxit upp med kaninuppfödning och tagit hand om hundratals kullar, så du behöver inte oroa dig.

Upp till toppen
Annons: